Голод – не тітка: психологи пояснили, чому ми злі, коли голодні
Що ж таке насправді голод, і як правильно давати йому раду, пише The Huffington Post із посиланням на Daily Burn.
Напевно, з кожним із нас траплялося таке: ми гиркаємо на свого партнера та спопеляємо поглядом офіціанта, котрий не квапиться приймати ваше замовлення.
Як пояснюють психологи, агресивну та насильницьку поведінку стримує самоконтроль. Цей процес у мозку "з'їдає" багато глюкози. Таким чином низький рівень глюкози або поганий її метаболізм мають безпосередній зв’язок із агресією та насильством, кажуть учені.
Коли рівень глюкози знижується, організм намагається компенсувати це, вивільняючи певні гормони – зокрема кортизол та адреналін, і вони теж роблять нас агресивнішими.
Психологи провели експеримент: їх цікавило, як впливає голод на взаємну агресію в парах. Учасникам пропонували штрикати шпильками ляльку "вуду", котра уособлювала партнера, або ж зробити так, щоби в нього в навушниках залунав різкий звук. Виявилося, що сильніше бажання проявити в такий спосіб агресію відчували ті чоловіки та жінки, рівень цукру в яких був низький, тобто яким кортіло попоїсти.[L]
А ще дослідники знайшли докази того, що члени одного з індіанських племен, що мешкало в Перу, мали хронічно низький рівень глюкози – та репутацію дуже-дуже лютих.
Найкращий спосіб не допускати настання відчуття голоду – це регулярно їсти. Дієтолог Лорен Слейтон радить узяти на озброєння "правило чотирьох годин" – не допускати, щоби проміжок без їжі був довшим.
Як підкреслює вона, потреба у підвищенні рівня глюкози не має обов’язково супроводжуватися голодними спазмами в животі. Навпаки, цього краще не допускати.
Слейтон радить мати в раціоні вдосталь повільних вуглеводів та білків, щоби рівень енергії був стабільним. Якщо ж ви з якоїсь причини маєте пропустити прийом їжі, врятують фрукти, котрі швидко "підгодують" мозок цукром.
Нагадаємо, вчені радять батькам обов'язково годувати дітей корисним сніданком, перш ніж вони вирушать до школи. Від цього залежить і їхнє самопочуття, і навіть оцінки.