Найгучніше дослідження щодо ліків проти COVID-19 базується на ненадійних даних – The Guardian

5436
4 червня 2020

22 травня у відомому медичному журналі The Lancet опублікували дослідження щодо ефективності протималярійних препаратів для лікування COVID-19, в якому взяли участь 96 000 пацієнтів з 671 лікарня на шести континентах.

Висновок: Смертність пацієнтів в контрольній групі (вони не приймали протималярійні препарати) становила приблизно 9%.

Смертність тих, хто приймав гідроксихлорохін – 18%.

Смертність пацієнтів, які приймали гідроксихлорохін з антибіотиком становила 23,8%.

Ці дослідження опублікував серед інших і авторитетний науковий журнал New England Journal of medicine.

 22 травня у відомому медичному журналі The Lancet опублікували дослідження щодо ефективності протималярійних препаратів для лікування COVID-19, в якому взяли участь 96 000 пацієнтів з 671 лікарня на шести континентах.

Ба більше: на основі цих даних Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) припинила дослідження експериментального препарату гідроксихлорохіну (Плаквеніл) проти COVID-19 з міркувань безпеки.

Проте, як наразі стверджує британське видання The Guardian, дані, на якому будувалось це дослідження не є надійними.

Журналісти-розслідувачі з'ясували, що базу даних надала компанія Sugisphere, що знаходиться в США.

І деякі з її експертів навіть не мають наукового досвіду: серед них письменник-фантаст та модель, яка знімається у відео для дорослих. 


Що з'ясували журналісти The Guardian про Sugisphere:

  • Декілька співробітників компанії не мають досвіду роботи з даними та наукового досвіду. Співробітник, записаний як науковий редактор, виявився письменником-фантастом та художником фентезі-ілюстрацій. Працівник, зазначений як маркетолог, працює у сфері хостес та як еротична модель.
  • Сторінка компанії в LinkdIn має менш ніж 100 підписників. Наприкінці травня було заявлено, що компанія має 6 працівників, а 3 червня співробітників було вже троє.
  • Хоча Sugisphere заявляє, що оперує однією з найбільших та найшвидших баз даних лікарень, у компанії майже немає присутності онлайн. Твіттер має 170 підписників і не має жодних публікацій у період між жовтнем 2017 та березнем 2020.
  • До 1 червня кнопка "контакти" на сторінці компанії перенаправляла відвідувачів на шаблон сайту криптовалюти на Wordpress. З цього виникає питання, а як з ними зв'язувалися лікарні, щоб доєднатись до бази даних?
  • Виконавчий директор компанії Сапан Дезай згадується у трьох судових позовах пов'язаних з лікарської недбалістю.

Питання виникають не лише до репутації компанії, яка надавала дані, але й до самого дослідження.

 Сапан Дезай. Фото: Gore Medical

Наприклад, є помилки в даних Австралії. 

Згідно з даними Sugisphere, станом на 21 квітня у тамтешніх лікарнях від COVID-19 померло 73 людини.

Проте дані університету Джона Хопкінса, станом на 21 квітня, показують лише 67 смертей. 

Лише, станом на 23 квітня, цифра померлих сягнула 73.

Як заявив директор компанії Сапан Дезай, випадково в базу Австралії потрапили дані азійської лікарні.

Також журналісти видання зв'язались з 5 лікарнями в Мельбурні та 2 в Сіднеї. Співробітництво з цими лікарнями має бути істотно важливим для розуміння кількості пацієнтів та даних.

Але всі лікарні сказали, що не надавали дані компанії та вперше чують про Sugisphere.

Журнал Lancet вже опублікував занепокоєння з приводу якості дослідження. 

 Річард Хортон. Фото: Richard Saker/The Observer

"Незалежний аудит даних вже в процесі й ми сподіваємось, що вже наступного тижня дізнаємось більше про статус даних, які були використані у досліджені", сказав The Guardian головний редактор журналу The Lancet Річард Хортон.

Вас також може зацікавити:

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Facebook та у Twitter.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.





powered by lun.ua