Що робити та куди телефонувати, якщо ви підозрюєте у себе COVID-19? Нові рекомендації МОЗ

49161
7 вересня 2020

Заступниця міністра охорони здоров'я Ірина Микичак розповіла на пресбрифінгу про алгоритм лікування пацієнтів, які мають підозру на COVID-19.

"Якщо у вас є симптоми COVID-19, то в першу чергу ви маєте дистанційно зв'язатись зі своїм сімейним лікарем.

У випадку, якщо у вас немає декларації, ви все одно можете звернутись в територіальну поліклініку, в районі обслуговування якої ви проживаєте чи проживали історично.

Або ж звернутись на гарячу лінію територіального департаменту охорони здоров'я, який надасть всю необхідну інформацію щодо медичної допомоги", каже вона.

Микичак пояснює, що за необхідності, сімейний лікар скерує до вас мобільну бригаду для взяття аналізів на COVID-19: 

"Пацієнт не має самотужки шукати цю мобільну бригаду.

Організація виїзду мобільної бригади належить до функції сімейного лікаря.

Робота мобільної бригади оплачується Національною службою здоров'я України (НСЗУ)".

 Для збільшення — натисніть на зображення

У разі якщо лікаря немає, або сімейний лікар відмовився викликати бригаду попри те, що ви маєте симптоми характерні для COVID-19, ви можете зателефонувати на регіональну гарячу лінію COVID-19.

Тоді бригаду викличе диспетчер цієї гарячої лінії.

"Такі гарячі лінії є в кожній області.

Ви можете отримати додаткову інформацію про конкретний телефон у вашій області на сайті COVID-19.gov.ua", каже Микичак. 

Вона уточнює, що результати тестування будуть повідомлені сімейному лікарю або особисто вам на той контакт, який ви залишите сімейній бригаді.

Якщо діагноз підтверджено



Якщо ви отримуєте ПЛР-позитивний тест, ваш лікар надасть вам рекомендації щодо самоізоляції.

"При легкому перебігу захворювання ви зможете лікуватись вдома.

Якщо перебіг захворювання потребує госпіталізації, то сімейний лікар має цю госпіталізацію організувати: лікар викликає "швидку" й пацієнта доставляють до лікарні, яка ма статус "ковідної лікарні".", пояснює Ірина Микичак. 

Вона уточнює, що критичні стани це висока температура та утруднене дихання.

Такі критичні стани потребують виклику екстреної допомоги за номером 103: 

"Бригада оцінить ваш стан та за необхідності відвезе до відповідної лікарні.

Пацієнт не організовує госпіталізацію самостійно.

У кожній області є особи-координатори, які мають забезпечити цю роботу".

Що входить в безоплатний пакет послуг лікування пацієнтів з COVID-19

За словами Ірини Микичак, це такі послуги:

  • тестування на COVID-19;
  • лабораторні та інструментальні дослідження;
  • медична допомога відповідно до галузевих стандартів;
  • киснева підтримка;
  • інтенсивна терапія включно зі штучною вентиляцією легень;
  • медикаментозна терапія та знеболення;
  • консультація лікарів усіх необхідних спеціальностей.

Всі ліки, які передбачені Національним протоколом COVID-19, включені до тарифів, за якими НСЗУ оплачує послуги лікарень. 

"Лікування для пацієнта є безоплатним", наголошує Микичак. 


Вас також може зацікавити:

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Facebook та у Twitter.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя

powered by lun.ua