Шкільних учителів найменше цінують у Києві – дослідження
Лише 56% киян вважають роботу вчителів важливою.
Тоді як на заході України цей показник перевищує 80%, на сході – 85%, на півдні – 75%, в центрі – 74%.
Такі результати дослідження GfK, що було проведене на замовлення громадської спілки "Освіторія".
Лише 56% киян вважають роботу вчителів важливою |
Опитування показало, що повага до вчителя напряму залежить від розмірів населеного пункту.
Так, у містах, де проживає від 51 до 100 тисяч осіб, важливою роботу вчителів назвали 92%, тоді як у містах із понад півмільйонним населенням – тільки 66%.
Опитування показало, що повага до вчителя напряму залежить від розмірів населеного пункту. |
"У великих містах люди мають більше соціальних контактів, більше джерел інформації. Тому соціальний статус учителя, як ключового джерела знань про світ, зменшується", – вважає Сергій Горбачов, директор київської СШ №148, член колегії МОН.
"Із розвитком нових можливостей, зокрема, інтернету, вчителі втрачають свою попередню роль. Для того щоб знайти нове поважне місце в суспільстві, потрібна не лише мотивація змінюватися, але й ресурси – час, фінанси, підтримка суспільства та держави. Все це накладається на маленькі зарплати та високу відповідальність і складність роботи", – пояснює він.
Також дослідження показало, що в цілому по країні жінки цінують учителів більше, ніж чоловіки – 78% проти 72%. А люди похилого віку – більше, ніж молодь: 80% – в групі старше 60 років, 74% – серед 30-39-річних і тільки 67% – серед молоді 16-19 років.
В цілому по країні жінки цінують учителів більше, ніж чоловіки – 78% проти 72% |
Люди похилого віку цінують вчителів більше, ніж молодь: 80% – в групі старше 60 років, 74% – серед 30-39-річних і тільки 67% – серед молоді 16-19 років |
"Більшість учителів відчувають недостатню повагу суспільства до їхньої роботи", – зазначає голова громадської спілки "Освіторія" Зоя Литвин. — "Дослідження GfK доводить, що вони не помиляються. Ситуацію потрібно терміново змінювати, адже від учителів залежить, наскільки конкурентоспроможними, впевненими, відкритими виростуть нові покоління".
Вона розповіла, що саме для того, щоб показати українцям, скільки в країні талановитих, відданих професії, інноваційних педагогів, проводиться національна премія Global Teacher Prize Ukraine із призовим фондом в 100 тисяч гривень.
[L]Переможець також зможе подати документи на здобуття світової нагороди Global Teacher Prize із призовим фондом 1 мільйон доларів. У минулому році вчителька англійської мови із Кропивницького Анна Дудич вийшла у фінал цього конкурсу.
Нагороду, яку часто називають "Нобелівською премією для вчителів", започаткував арабський мільярдер Санні Варкі у 2014 році як підтвердження важливості ролі вчителя для розвитку людства.
За кілька місяців "Освіторія" вже отримала понад 6000 заявок. Номінувати свого улюбленого вчителя або податися на премію самостійно можна на сайті globalteacherprize.org.ua. Прийом заявок триватиме до 15 серпня.
Опитування було проведено методом особистого інтерв’ю на основі Омнібусу GfK Ukraine у травні 2017 року.
Загальна вибірка опитування складає 1000 респондентів віком від 16 років (на місяць). Вибірка є репрезентативною для населення України за віком, статтю, регіоном і розміром населеного пункту. Максимальна похибка — 3,1%.