Першу у Всесвіті молекулу знайшли в космосі. Чому це стало можливо лише зараз

— 18 квітня 2019, 15:15

Найімовірніша теорія виникнення Всесвіту – це теорія Великого вибуху. Наукова спільнота вважає, що це трапилось приблизно 13,8 мільярда років тому.

Хімічна реакція, яка утворилась внаслідок вибуху сформувала перші молекули. Вони зіграли ключову роль у формуванні того, що нас зараз оточує, пише CNN.

Фото:kiss777/Depositphotos

Гідрид гелію (HeH+) вважається першою молекулою, але жодних її слідів не було знайдено в космосі. Аж до нині.

Після Великого вибуху сформувався молекулярний зв’язок: гелій та вуглець об’єднались для утворення гідриду гелію.

"Хімія Всесвіту почалась з HeH+ , але брак чітких доказів її існування у Всесвіті був серйозною дилемою для астрономії тривалий час", – сказав автор дослідження та астроном в Інституті радіоастрономії Рольф Густен.

Виявити сигнали молекул на їх максимальній довжині хвилі було важко. Прозорість земної атмосфери виключає цю можливість для телескопів, які розташовані на Землі.

Дослідникам вдалося виявити молекулу завдяки проекту SOFIA (Стратосферна Обсерваторія Інфрачервоної Астрономіі).

Адаптований Боїнг мав на борту телескоп і пролетів над нижніми шарами атмосфери.

Це сумісний проект NASA та Німецького центру авіації та космонавтики.

Спектрометр високої роздільної здатності GREAT зміг виявити молекулу у планетарній туманності NGC 7027.

Дослідження було опубліковане в журналі Nature.

"Виявлення HeH+ це драматична та яскрава демонстрація того, що природа має здатність формувати молекули", – стверджує соавтор дослідження, професор Департаменту Фізики та Астрономії університету Джона Хопкінса Девід Ньюфелд.

Вас також може зацікавити:

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на нашій сторінці у Facebook.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу або Telegram про здоров'я та здоровий спосіб життя.