Яким є ідеальний український вчитель? 

Софія Кочмар-Тимошенко  — 28 січня 2021, 15:45

В Міністерстві освіти і науки України склали "портрет ідеального вчителя".

Інтернет-опитування про основні компетентності сучасного вчителя проводилося серед 642 вчителів і батьків з усіх областей України.

Респонденти мали самостійно віднести себе до однієї з чотирьох категорії: батько; вчитель, вчитель і має дитину шкільного віку і "у моїй сім'ї є вчителі".

Категорії "я учень" серед тих, хто складав портрет вчителя не було.

Бачення ідеального педагога батьками і вчителями здебільшого сходиться. Проте є і невеликі відмінності в очікуваннях.

РЕКЛАМА:

Ідеальним вчителем, на думку самих вчителів, є той, хто вміє зацікавити навчанням і надихати учнівство, водночас батьки віддають перевагу повазі та рівному ставленню до всіх учнів.

Фото: Depositphotos IgorVetushko

Ось якими особистими якостями має володіти ідеальний вчитель на думку батьків:

🔎 72% повага до кожного учня, рівне ставлення до всіх;

🔎 70% вміння зацікавити навчанням, надихати учнівство;

🔎 67% розуміння дітей, вміння знаходити з ними спільну мову – 67%;

🔎 51% здатність розкривати учнівський потенціал;

🔎 48% комунікабельність, відкритість до спілкування;

🔎 43% терплячість та самоконтроль;

🔎 36% турбота про здоров’я та емоційний стан учнівства;

🔎 33% оригінальний стиль викладання;

🔎 31% вміння розв’язувати конфлікти;

🔎 30% досконале знання свого предмета;

🔎 22% вимогливість до учнівства.

Учасникам інтернет-опитування також запропонували оцінити, хто найбільше впливає на зміни в системі навчання.

За результатами, більшість із них дійшли висновку, що саме вчителі є найбільш важливими учасниками освітнього процесу та відіграють головну роль у впровадженні новітніх стандартів.

На другому місці шкільні адміністрації. І аж потім Міністерство освіти і науки України.

Оцінки вчителів та батьків повністю збіглися у виборі завдань, що стоять перед школою. Пріоритетними вони визнали комфортне та безпечне перебування в школі, психологічний розвиток дитини та отримання нею емоційного задоволення від навчання.

Загальний рейтинг завдань школи за результатами анкетування:

🖌комфортне та безпечне перебування учнівства в школі;

🖌психологічний розвиток дитини (мислення, мовлення, увага, уява);

🖌отримання учнівством емоційного задоволення від навчання;

🖌становлення дитини як особистості (соціалізація, формування громадянських компетенцій тощо);

🖌розвиток м’яких навичок (робота в команді, пошук спільних рішень, лідерські здібності, комунікабельність тощо);

🖌опанування навчального змісту, формування знань з предметів (hard skills);

І батьки, і вчителі вбачають важливими одні і ті самі вміння ідеального вчителя:

🖌забезпечення комфортних та безпечних умов перебування учнівства в школі;

🖌турбота про здоров’я та емоційний стан учнів;

🖌вміння організувати освітній простір, що надихає.

Однак більшість вчителів найважливішим своїм вмінням вважають комфорт і безпеку учнів в школі, тоді як для батьків важливою є турбота про здоров'я та емоційний стан їхніх дітей.

Найголовнішою компетенцією вчителя для розкриття потенціалу учня обидві групи респондентів назвали вміння заохочувати учнів до здійснення пізнавальної (дослідницької) діяльності – 72% серед батьків та 66% серед вчителів відповідно.

І батьки, і вчителі вважають, що в школі точно не повинно бути місця булінгу, щоб запобігти їх появі, педагог повинен:

🖌поважати кожну дитину (72%);

🖌володіти навичками профілактики таких проявів (58%);

🖌вміти розв’язувати конфлікти, коли їх вже неможливо уникнути (55%).

Саме ці компетенції, на думку респондентів, є визначальними для недопущення конфліктів, булінгу та інших порушень прав дитини.

Бачення і вчителів, і батьків зійшлося також щодо іншого важливого завдання – налагодження вчителями партнерських відносин з учасниками освітнього процесу, де основні визначальні компетентності:

🖌комунікабельність – 64%;

🖌вміння вирішувати конфлікти – 63%;

🖌відповідальність, терплячість та самоконтроль – 60%.

Найголовнішими навичками педагогів у контексті впровадження інновацій у навчальному процесі є:

🖌бажання та прагнення вчителів до розвитку, а саме здатність навчатись впродовж життя – 70%;

🖌використання творчого підходу до викладання – 65%;

🖌готовність до змін – 63%.

В міністерстві наголошують, що опитування не є соціологічним, тому що проводилося в рамках анонімного інтернет-опитування, де автори не мали жодного контролю за вибіркою.

Вас також може зацікавити:

В Україні заборонили продаж електронних сигарет дітям до 18 років

Шкарлет пояснив, чому заговорив про навчання з 5 років і чому 12-річна освіта має залишитися в школах

Дозволили інтернет: що зміниться в школах з 2021 року

З 2021 року деякі діти зможуть отримувати особливе харчування в школі. Розповідаємо умови

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Facebook та у Twitter.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.

Реклама:

Головне сьогодні