Як кольори впливають на наш апетит

1005
17 жовтня 2021

Майже кожна людина любить добре поїсти. 

Але науковці стверджують, що наше почуття задоволення від їжі  залежить не цілком від смаку, але й від зовнішнього вигляду.

Адже наше перше "знайомство" зі стравою відбувається саме "на око".

У цій статті ми розглянемо, як різні кольори викликають у нас різне ставлення до їжі. 

Колір посуду має значення

У дослідженні 2014 року фахівці подавали той самий харчовий продукт у посуді різного кольору та зауважили певні повторювані відчуття в різних людей.

Їжа рожевого кольору здавалася більш солодкою, коли її подавали на білій тарілці, ніж на чорній.

Фото: monkeybusiness/Depositphotos

Подібно, гарячий шоколад у червоній чашці викликав більше задоволення в учасників експерименту, ніж коли його подавали в білій чашці.

Тому коли будете роздавати торт на день народження або готувати гарячі напої на різдвяні свята, зважайте на колір вашого посуду.

Який колір більше тамує спрагу

Подібну повторювану залежність помітили й у споживанні напоїв.

Коли учасники експерименту пили напої з блакитних склянок, вони стверджували, що цей напій краще тамує спрагу, ніж напої в склянках червоного, жовтого чи зеленого кольорів.

Із яким кольором хочеться менше їсти

У дослідженні 2012 року науковці спробували з’ясувати, які кольори можуть викликати нехіть до їжі.

Насамперед, вони досліджували вплив червоного кольору в середовищі, де споживали їжу. Адже в інших контекстах червоний зазвичай викликав у людей бажання уникнути предметів такого кольору.

Вони пропонували учасникам експерименту скуштувати брецелі на червоних, синіх і білих тарілках. Люди їли менше з червоних тарілок, порівняно з білих чи синіх. 

Фото: alexander.margo.photo/Depositphotos

Подібно люди пили менше напоїв з червоних чашок, у порівнянні з синіми.

Автори дослідження вважають, що червоний колір працює як підсвідомий сигнал зупинитися або бути обережним. 

Проте вони зазначають, що перевіряли харчову поведінку при наявності червоного в середовищі, але не перевірили цю поведінку, якщо б саме їжа була червоного кольору.

Як відомі бренди використовують психологію кольорів

Відомі мережі ресторанів та закладів громадського харчування намагаються застосовувати ці психологічні механізми у своїх логотипах та офомрленні їжі.

Насамперед, переважна більшість мереж фаст-фуд ресторанів мають у своїх логотипах жовтий колір. Його пов’язують з почуттям радості, щастя, впевненості та задоволення.

Водночас фаст-фуди сполучають жовтий із червоним, який також має асоціації бажання, жаги до влади й пристрасті. Разом ці кольори утворюють сполучення позитивних емоцій щастя та задоволення з жадобою до їжі.

Фахівці з маркетингу вказують на таку собі "теорію кетчупа й гірчиці" для пояснення цього механізму. Червоний і жовтий діють як підсвідомий вказівник полишити наші справи й почати їсти.

Вас також може зацікавити:

Їстівні квіти: як красиво урізноманітнити раціон

Чому саме зараз вам потрібне збалансоване харчування. Пояснення і меню

Хочете дізнатися більше здоров'я та здоровий спосіб життя? Долучайтеся до групи Мамо, я у шапці! у Telegram та Facebook.



powered by lun.ua