Скільки українців застосовують знання з математики, здобуті у школі? Опитування
Соціологи запитали українців, чи знадобилося їм вивчення математики після закінчення середньої школи. Результати свідчать, що цей предмет був не потрібен лише 11% респондентів. 89% зазначили, що він став у нагоді певною мірою.
Дослідження провів Київський міжнародний інститут соціології.
Так, 71% респондентів сказали, що математика необхідна під час взаємодії з банками, отриманні кредиту, сплаті послуг тощо. 70% опитаних заявили, що використовують її в повсякденному житті.
68% зазначили, що математика сприяла розвитку їхнього логічного мислення. 61% опитаних відповів, що використовує свої знання з цього предмета, щоб допомогти своїм дітям вивчати його в школі.
Дослідження Київського міжнародного інституту соціології |
Для подальшого навчання у ВНЗ математика знадобилася 55% українців, а 48% учасників опитування сказали, що з цією наукою пов’язана їхня робота.
Стать, вік, регіон проживання практично не мали впливу на відповіді. Як і місце проживання: у селі математика потрібна 87% опитаних, у місті – 91%.
Різниця була помітною лише серед людей з різними рівнями освіти: серед тих, хто має освіту нижче середньої або середню, математику використовували 74%, тоді як людей із середньою спеціальною освітою було 87%, а з вищою – 94%.
Респондентів також запитали, що робити з кількістю годин на вивчення математики у школі: збільшити, зменшити чи залишити, як є. Більшість (51%) висловилася за те, щоб залишити все, як є. Ще 25% не знали, що відповісти. А тих, хто вважає, що треба збільшувати кількість годин на математику, було втричі більше (19%), ніж тих, хто висловився за зменшення (6%).
Українці вважають, що кількість годин на вивчення математики у школі слід залишити такою, яка є зараз |
"Результати цього дослідження допомагають зрозуміти взаємозв'язки між освітою та повсякденним життям у сучасному українському суспільстві. Наше дослідження також дає певні матеріали для дискусії про ефективність освітньої системи України, про формування освітньої політики та розвитку навчальних програм, зокрема з огляду на потреби сучасного ринку праці", – кажуть автори опитування.
Президент КМІС Володимир Паніотто вважає, що вивчення математики потрібне не лише для її безпосереднього застосування, але і для розвитку мислення загалом.
"Основа математики полягає в абстрактному мисленні та у вирішенні проблем, що вимагає строгого та послідовного мислення. Через розв'язання математичних задач люди навчаються робити логічні висновки та застосовувати абстрактні концепції до конкретних ситуацій. Такий підхід сприяє розвитку критичного мислення, вміння аналізувати інформацію, структурувати та вирішувати складні проблеми", – наголошує соціолог.
Нагадаємо, раніше ми писали, що, за даними опитування, 60% українців відчувають вдячність, коли зустрічають військових з інвалідністю.
Читайте також: 48% дітей бояться гучних звуків через війну – опитування матерів