Фотосинтез існував на Землі ще 1,75 млрд років тому – дослідження

Альона Павлюк — 8 січня, 13:49

Вчені встановили, що майже 1,75 мільярда років рому на Землі існував фотосинтез. Нові дані мають дати ключ до розуміння появи екосистем на нашій планеті.

Про це повідомляє Science Alert із посиланням на дослідження, опубліковане у науковому журналі Nature.

Група бельгійських науковців проаналізувала викопні рештки ціанобактерій, які 1,75 мільярда років перебували у залишках давньої гірської породи. Її знайшли у пустелі на півночі Австралії.

Вчені вияви крихітні структури під назвою тилакоїди. Вони містяться всередині клітин сучасних організмів, що мають пігмент хлорофіл, який поглинає світло під час фотосинтезу.

Проаналізовані зразки викопних ціанобактерій. Фото: Nature

Фотосинтез – це процес, під час якого за допомогою сонячного світла вода та вуглекислий газ перетворюються на кисень і глюкозу.

Фотосинтезувальні організми формують основу більшості харчових ланцюгів та наповнюють атмосферу киснем, необхідним для дихання.

Проаналізовані мікроскам'янілості є найдавнішим прямим доказом фотосинтезу і вказують на новий мінімальний вік появи ціанобактерій, які містять тилакоїди.

На початку історії Землі в атмосфері та океанах було небагато кисню у вільному стані. Однак приблизно 2,4 мільярда років тому рівень кисню раптово різко зріс. Достеменно невідомо, що було причиною цього. За однією з версій – поява фотосинтезувальних організмів.

Нове дослідження, проведене за допомогою мікроскопії, збільшило вік скам'янілостей тилакоїдів на 1,2 мільярда років. Однак це число не є кінцевим.

Подальші аналізи інших скам'янілостей можуть виявити більше подібних структур і точно визначити момент появи фотосинтезувальних організмів.

Нагадаємо, вчені з дослідницької антарктичної станції "Академік Вернадський" виявили раптове зростання вмісту хлорофілу в океані в районі острова Галіндез.