Чому в Києві погіршилася якість води? Пояснення водоканалу

Мешканці столиці скаржаться на якість води, що тече кранах у їхніх домівках. Містяни кажуть, що вона має дивний колір і запах.
У чому може бути причина цих змін і чи безпечно її споживати – "УП. Життя" запитала про це у служб, що контролюють якість питної води у столиці.
Що кажуть у "Київводоканалі"?
У відповіді на запит спеціалісти зазначили, що навесні у окремих районах Києва, які забезпечуються питною водою з Десни, вода може мати "рибний" запах.
"Це явище пов’язане із сезонними змінами у річковій воді, що призводять до інтенсивного розвитку діатомових водоростей. У процесі життєдіяльності діатомові водорості виділяють органічні речовини, що надають воді характерного "рибного" або "земляного" запаху", – йдеться у відповіді на запит.
Спеціалісти очищують і знезаражують воду згідно з технологічним регламентом, однак, усунути неприємний запах вдається не завжди.
"Специфічний запах може залишатися навіть після очищення води, оскільки водоканал не має можливості повністю усунути природні процеси у поверхневих джерелах водопостачання, зокрема, такі, як сезонне цвітіння водоростей", – додають в установі.
У водоканалі переконують, що запах і колір води не впливають на її якість. Але для того, аби зменшити інтенсивність запаху, жителям порадили у весняний період відстоювати воду, або кип’ятити її перед вживанням.
Також спеціалісти наголошують, що якість води контролюють щодня і наразі порушень не виявили.
"Питна вода у місті Києві відповідає встановленим нормативним вимогам щодо питного водопостачання", – додають у водоканалі.
У Київському міському центрі контролю та профілактики хвороб у відповідь на запит "УП. Життя" зазначили, що питна вода у Києві "відповідає нормам".
Що робити, якщо вас не влаштовує якість питної води?
У водоканалі рекомендують: якщо з крану тече брудна вода, передусім, варто спробувати спустити її впродовж 5-10 хвилин, адже іноді забруднення виникають через ремонтні роботи як у внутрішніх мережах будинку, так і на магістральному водопроводі.
Якщо нічого не змінилось, у водоканалі радять зателефонувати до call-центру за номерами (044) 202-02-02, 0-800-301-581 або до аварійної служби за номерами 15-81 чи (044) 200-73-01.
Потрібно буде залишити заявку щодо сумнівної якості води, вказавши прізвище, ім’я та по-батькові, адресу, контактний телефон і суть скарги (зміна кольору та/або запаху).
Розглянувши заявку, установа відправить на вашу адресу працівника, який відбере проби води.
"Якщо виявилося, що вода невідповідної якості тече з дворової або магістральної мережі, то цю проблему вирішує "Київводоканал" – для початку відбувається профілактична промивка мереж.
Проблемами внутрішньобудинкових мереж займається керуюча компанія або ОСББ – у разі виявлення поганої води всередині будинку, Київводоканал видає припис відповідній організації", – йдеться на сайті водоканалу.
Нагадаємо, раніше ми публікували мапу бюветів та автоматів, де можна безкоштовно набрати питну воду.