Німецький тарган виявився зовсім не німецьким. Вчені виявили справжнє походження прусаків

Анастасія Мосорко — 23 травня, 12:20
Прусаки не походять із Німеччини, але були одомашнені там, кажуть учені
robertohunger/Depositphotos

Вчені з'ясували, що вид тарганів, відомих як "руді таргани" або "прусаки", виник в Південній Азії, а не в Німеччині, як вважалося раніше.

Досі походження тарганів, які живуть у людських домівках по всьому світу, пов'язували з Німеччиною саме через їхню латинську назву – Blattella germanica, йдеться у дослідженні, опублікованому в журналі Nature.

Шведський біолог Карл Лінней був першим вченим, який описав цього таргана у 1776 році. Він назвав його Blattella germanica – і це стало причиною припущення про німецьке походження таргана.

"Вони не походять із Німеччини, але були одомашнені там і звідти почали поширюватися по всьому світу", – каже співавтор дослідження Цянь Тан.

Тан і його колеги проаналізували геноми 281 німецького таргана, зібрані у 17 країнах, зокрема Австралії, Ефіопії, Індонезії, Україні та США. Вчені аналізували подібності та розбіжності між геномами, щоб розрахувати, коли і де могли виникнути різні популяції.

Науковці виявили, що найближчим родичем німецького таргана, ймовірно, є азійський тарган Blattella asahinai, який досі зустрічається в Південній Азії. Вчені припускають, що Blattella germanica відокремилися від нього близько 2100 років тому.

Потім, приблизно 1200 років тому, "руді таргани" вирушили на Близький Схід у комерційних і військових перевезеннях Омейядського та Аббасидського халіфатів.

Зі зростанням європейського колоніалізму та появою міжнародних торгових компаній цей вид почав поширюватися з Південної Азії на схід. Це відбулося приблизно 390 років тому. Приблизно через століття німецький тарган потрапив до Європи, а звідки поширився по всьому світу.

Науковиця Університету Лозанни у Швейцарії Клео Бертельсмаєр зазначила, що дослідження змогло зіставити генетичні дані з історичними подіями.

"Німецькі таргани легко адаптуються до різних середовищ і мають короткий репродуктивний цикл – це робить їх схильними до переміщення автостопом до нових місць", – каже еколог із Віденського університету Франц Ессл.

Раніше ми розповідали усе, що потрібно знати про кажанів та їхню любов до людських домівок.