Підтримай нас, щоб ми без обмежень могли продовжувати роботу – долучайся до Клубу УП!
Підтримай роботу журналістів

Неміфічний міф Василя Сліпака

Два роки як із нами немає Василя Сліпака.

Його загибель для всіх, хто його знав, була як блискавка, як гучний постріл у небо.

Разом із тим народжувався міф, за злою іронією саме таке псевдо він носив на фронті – Міф.

Два роки як із нами немає Василя Сліпака

Протягом цих двох років я думаю про те, як формується життєпис окремої особистості в історії?

З кожним роком частина "шанувальників", які звикли спрощувати все до чорно-білого світу, додають нові й нові вигадані деталі про життя Міфа.

РЕКЛАМА:

За цей час у нього з’явилися і невідомі нікому наречені, і ліпші друзі, і фанати, які пропонували божевільні ідеї й ті, хто продовжує із ним свої стосунки після смерті.

Таке враження, що дуже багато лишилося несказаним і надто сильною виявилася травма від втрати.

Проте, припущу, що і він сам би не хотів драм і жалю довкола себе, а скоріше дії, розвитку, руху та конкретних вчинків.

[BANNER1]Василь Сліпак був великим оперним співаком, яскравою особистістю, передовсім  він підкупав своєю відкритістю і прямолінійністю.

Його контакти сягали не лише європейських країн, а і США та Канади. І досі його друзі  допомагають в організації подій і всіх проектів, пов’язаних із його іменем, і звісно, підтримують родину – батьків і старшого брата.

Вже зняті два повнометражних фільма "Міф" режисера Леоніда Кантера і "Моя війна. Два життя Василя Сліпака" білоруського журналіста, документаліста Леоніда Канфера.

Найбільше, що я спостерігаю в ставленні людей до історії Василя Сліпака за ці два роки, – це спроби покласти його в котрийсь із "ящичків" – або суто Василь-військовий, або Василь-співак, або Василь-волонтер, або або або. А його світ був значно складнішим і це відчувалося з перших хвилин спілкування з ним.

Двометровий красень міг виходити на французьку оперну сцену в костюмі, а за кілька годин вже бути у військовій формі та їхати в Україну. Але це була його суть – мати різні прояви і бути відданим кожному з них.

Якщо ж говорити про його музичну історію, то вона ще не оцінена до кінця. Його знав і шанував світ, але його ще мало знає його рідна Україна.

Брат Орест Сліпак, який разом із друзями Василя після його смерті створив Фундацію імені Василя Сліпака, займається в тому числі і упорядкуванням музичного архіву.

Творчий доробок вражає – найліпші сцени і співпраця із видатними  солістами та композиторами Європи.

Він мав рідкісний тембр голосу контртенор – це найвищий чоловічий голос, який трапляється надзвичайно рідко. Кажучи просто, голосів такого штибу в світі одиниці.

Його львівські викладачі навіть відзначали не подібну на інших будову голосових зв’язок.

Він виконував найвизначніші твори світової класики – партії графа Чепрано з "Ріголетто" Верді, Тріфона з "Євгенія Онєгін" Чайковського, арію Диявола в "Жанна д'Арк на вогнищі" Артура Онеґґера та ще десятки інших.

І щоразу він не перевтілювався, а жив.

Таке відчуття, ніби він відкривав певні двері для чогось потойбічного і взаємодіяв із цим.

Секрет  митця, який вдягає на себе образ іншої людини наврядчи колись вдасться пояснити – це поза логікою і щоразу нагадує містерію.

Його смерть збурила багатьох людей, на мою думку саме тому, що він був живим свідченням своїх принципів.

Його шлях – це свідчення як можна бути собою і заряджати своєї енергією велику кількість людей.

За життя він не любив пафосу чи самореклами, він був реалізованою людиною, яка любила життя.

І ця правдивість вона не може не чіпляти, бо в післямайданний час частина тих, хто кричав і декларував щось на сцені були далекі від того, аби відповідати за свої слова, а Василь – відповідав.

Я знала його не так довго, як хотілося би, у Facebook досі збережений незавершений чат із домовленістю зустрітись в Києві, а з телефонної книги не видалений номер.

Але я знаю, що попри яскраве життя (майже як в кіно), він був дуже людяним і неміфічним, він був як оголений нерв, який не міг спокійно дивитися на несправедливість.

Перед нами велика відповідальність не зрадити його принципів, розповідати чесно його історію і не ставити Василя на п’єдестал.

Його біографія більше не належить йому і він не може за себе свідчити, але його оточення береже в очах відблиск Василевої енергії, він тепер живе в усіх цих людях.

20 грудня йому би виповнилося 44 роки – найбільш продуктивний час для артиста, він би міг заспівати ще не одну оперу. Але не встиг.

Василь зробив вибір і все, що лишається – це його поважати. А ще продовжувати його справи, стверджуючи життя.

Вас також може зацікавити:

Катерина Гладка, журналістка, спеціально для УП.Життя

Реклама:

Головне сьогодні