Як "Укрзалізниця" реформуватиме залізничні лікарні

5174
18 червня 2020

Зміни невідворотні.

"Центр охорони здоров’я" "Укрзалізниці" проводить реформування своєї структури відповідно до Плану впровадження cтратегії АТ "Укрзалізниця" на 2019-2023 роки, яку схвалив акціонер – Кабінет Міністрів України.

Наразі розглядається можливість залучення інвесторів для відомчих лікарень.

Це означає, що залізничні лікарні можуть стати приватними структурами, але з особливою інвестиційною угодою, яка гарантуватиме збереження робочого місця кожному медпрацівнику, яких наразі 6 тисяч.

Але через те, що ми живемо в епоху пост-правди, коли фейки и маніпуляції  стають вищими над правдою та істиною, галузь почало лихорадити.

Негативна інформаційна атака в соцмережах, протести під владними стінами, не бажання йти на діалог і навіть особисті погрози.

Цій хейтерській хвилі передували перевірки всіх восьми лікарень, які, на жаль, показали численні порушення законодавства, деякі випадки тягнуть за собою кримінальну відповідальність. Про це детально читайте тут.

Через конфіденційний статус результатів аудиту, розголошувати всю інформацію не можу.

Скажу одне: наразі вивчається вірогідний вплив корупційної діяльності низки головних лікарів на збитковість медзакладів, а це 723 млн грн на рік.

Зосередимося на іншому.

Чому потрібна реформа?

Медична галузь в цілому потребує істотних змін. Ми маємо зберегти знання наших лікарів і надати їм можливість працювати на сучасному обладнанні, постійно підвищувати кваліфікацію, забезпечити гідною зарплатою.

Критичність цього питання безапеляційно довела пандемія СOVID-19. Якщо все залишити без змін, то медицини в Україні не буде років так через 10, бо просто не буде кому передавати досвід  наших "мастодонтів".

Наразі українські лікарі, зокрема залізничних лікарень, всупереч усім обставинам і економічним кризам, корупційним схемам не рідко адміністрації цих же лікарень, тримають нашу медицину на належному кваліфікаційному рівні.

Але умови, як для лікарів, так і для громадян (окрім залізничників і їх родин, в медзакладах УЗ обслуговуються й інші громадяни України), геть жахливі.

Важливо розуміти  суть запропонованих "Укрзалізницею" кроків із реорганізації клінічних лікарень товариства.

Ця реформа дозволить зберегти високопрофесійний колектив медиків, суттєво збільшити їм заробітні плати, а також підвищити якість медичних послуг для залізничників.

Що передбачає реформа?

По-перше: Залізничні лікарні отримають інвестора, який оснастить їх сучасним медичним обладнання.

Бо медицина – це вже давно технологічна галузь, де якість медичної допомоги і подальше здоров’я людини залежить саме від технологій (порівняйте, наприклад, українські апарати ШВЛ та європейський рівень).

По-друге: У всіх клінічних лікарнях на залізничному транспорті будуть введені посади генеральних директорів (згідно з наказами МОЗ і постановами Кабміну).

Віднедавна посада головного лікаря відсутня в кваліфікаційному довіднику професій. Але є посада медичного директора.

Лікарі займатимуться суто лікувальним процесом. Це означає, що у них більше не болітиме голова, яку лампочку вкрутити, чи як забезпечити лікарню обладнанням, медикаментами тощо. Вони зможуть присвятити себе медицині, а не економіці.

По-третє: Зміна культури страхування. В "Укрзалізниці" майже 240 тис. залізничників, але тільки 63% з них застраховані. Тому товариство розробляє нову програму страхування залізничників з щорічним покриттям на особу до 150 тисяч гривень.

Товариство виступатиме гарантом якісних медичних послуг у тристоронній угоді: працівників, лікарень і страхової компанії.

Остання обиратиметься шляхом проведення конкурентних тендерних торгів на майданчику Prozorro із залученням до відбору найуспішніших страховиків.

 Зміна культури страхування в "Укрзалізниці"

По-четверте: Підвищення заробітних плат в 2-2,5 рази. Наразі у співробітників залізничних лікарень ставки МОЗу, вони відверто низькі.

Так, зарплатня санітарки зросте до 8-10 тис. грн проти 3,9 тис., медсестри – з 4 тис. виросте до 10 тис., а лікарів стартуватиме від 15 тис. проти 6,5 тис. грн, які вони отримують наразі.

По-п’яте: Налагодження якісної роботи з Національною службою здоров’я України.

Клінічні лікарні на залізничному транспорті, які мають відповідні ресурси та відділення, будуть приймати пацієнтів за направленнями лікарів первинної ланки та відповідне фінансування за їх лікування.

Зауважу, що реформа передбачає збереження всіх робочих місць медпрацівників і жодного закриття. Згідно з інвестиційною угодою – це головні умови, яка виставлятиме "Укрзалізниця".

Інформація про начебто звільнення – це міф, який наразі активно розповсюджують зацікавлені особи. В мережі цей меседж з’явився після аудиту лікарень.

Підсумовуючи зазначу – не треба боятися реформ. Треба бути чесними з самими собою і відповісти на питання: "Скільки ще зможе проіснувати існуюча система без змін?"

Один чи два роки?

Систему необхідно змінювати та реформувати для збереження її діяльності.

Відсутність змін може привести лише до застою, розвалу та занепаду клінічних лікарень.

Наталія Білинська, виконавчий директор "Центр Охорони Здоров'я" акціонерного товариства "Укрзалізниця", спеціально для УП.Життя 

Титульна світлина BalkansCat/Depositphotos

Вас також може зацікавити:

Корупціовірус в Інституті раку: як заробляють на онкохворих під носом у міністерки

Корупція чи недолугість: що відбувається із закупівлею ліків для важкохворих пацієнтів

Невігластво шкодить більше, ніж корупція: Олександр Лінчевський про роботу заступником міністра в МОЗ

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Facebook та у Twitter.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.

powered by lun.ua