Як місто надихає на бізнес: історії майстрів хенд-мейду

Попит на авторські товари росте з року в рік.
Але як придумати щось унікальне?
Де шукати ідеї, натхнення та, головне, покупців?
Про це розповідають українські майстри, які ризикнули та заснували власний крафтовий бізнес.
Авоськи та листівки з одеським гумором
Перші листівки одеського бренду Just So мастер присвятила Дню Святого Миколая та зимовим святам.
І з самого початку листівки вирізнялися серед інших авторськими малюнками та фото у поєднанні з кумедними, філософськими або мотивуючими текстами.
![]() |
Листівки вирізняються серед інших авторськими малюнками |
"Я обожнюю запах книжок та свіжої поліграфії. А ще з дитинства збираю цікаві картинки. Тому зараз й робимо листівки.
Ми одразу вирішили, що вони будуть українською. Я за фахом перекладач і знаю наскільки наша мова красива. Кумедні написи українською подобаються як одеситам, так і туристам", — розповідає Олександра, співвласниця бренду.
Дівчина працює над ідеями та малюнками, її чоловік вигадує тексти, а більшість фотографій робить брат Олександри.
Нещодавно вони почали продавати трендові авоські, які Олександра та її мама в'яжуть гачком. Тож, це вже справжній сімейний бізнес.
![]() |
Just So одразу вирішили, що листівки будуть українською |
"Ми живемо в Одесі, тому в нас особливі відносини з морем. Люблю його і літом, і взимку. По натхнення я теж йду до моря", — пояснює Олександра.
Зараз в майстрів вже близько 70 видів листівок, зроблених у різних техніках. Також з їх малюнками можна купити чашки, наліпки, блокноти та закладки для книг.
Продають товари у невеликих магазинах в різних містах України та через інтернет.
Гірські полички та ключниці від київської майстерні
Першу полицю Катерина Пилипчук й Олексій Просяник зробили для себе.
Просто не змогли знайти в магазині варіант, який би їм сподобався. Так з'явилася майстерня Wooding.
![]() |
Краще за море тільки гори |
Майстри виготовляють дерев'яні полички та ключниці, настінні органайзери та світильники, стилізуючи їх під гори, в яких так люблять відпочивати.
"У більшості квартир передпокої маленького розміру. Тому ми зробили так, щоб наші полички були одночасно сучасним декором, допомагали упорядкувати речі: пошту, ключі та окуляри", – розповідає Катерина.
Спочатку працювали у власній квартирі, а згодом взяли окреме приміщення для майстерні.
![]() |
Автори світильники стилізують під гори, в яких так люблять відпочивати |
Щоб кожен покупець знайшов те, що йому сподобається, дизайнери розширюють асортимент. Так з'явилися ключниці, у яких ключі кріпляться не на гачки, а на магніти. А ще – настінні панно та підсвічники з дерева.
"Ми вирішили протестувати як будуть купувати такі товари онлайн. В Україні продаємо через Crafta.ua, у світі – через міжнародний майданчик Eatsy. Майстерня стала для нас основною роботою", – розповідає Катерина.
Казкові звірі від запорізького ательє кераміки
"Перші вироби я створював тому, що дуже хотілося робити щось власними руками. Не було мети його продавати, просто було натхнення", – розповідає Роман Халілов, один з засновників ательє кераміки KERAMUS.
Так розпочинався бізнес, якому вже більше 10 років. Зараз в ателье працює 8 майстрів, є постійні замовники та три напрямки роботи: ландшафтна кераміка, декор для фасадів та сувенірні вироби.
![]() |
Особливість кераміки запоріжців у казковості сюжетів |
Особливість їх кераміки – у незвичайних фактурах, яскравих кольорах та казковості сюжетів: округлі коти, хамелеончики-світильники та равлики різних розмірів. Майстри виготовляють їх невеликими партіями та розфарбовують вручну. Тож кожен виріб неповторний.
Більшість ідей приходять саме під час роботи – нові поєднання кольорів, зміна форми чи особлива тема розпису. Часто й покупці просять втілити їх задум.
"Ми й тому назвали нашу майстерню "ательє кераміки", бо із задоволенням виготовляємо індивідуальні замовлення", – розказує Роман.
![]() |
Ландшафтна кераміка – один з напрямків ательє |
Мінімалістичні прикраси від харківського бренду
Бренд Siayvo існує вже 2 роки. Майстри розробляють срібні прикраси: сережки-джекети та асиметричні, каблучки у формі багатокутника, плоскі кулони. Назва "Сяйво" підкреслює, що це український продукт.
"Я не дизайнер, можливо тому наші прикраси такі лаконічні. Щоб створити новий дизайн – я розповідаю ідею технологу, показую йому декілька референсів, пояснюю як я це бачу", – розповідає Сергій Світайло, засновник бренду.
![]() |
Мінімалістичні прикраси від харківського бренду |
Спочатку майстри продавали прикраси через Instagram, потім відкрили власний магазин у Харкові, а згодом прийшли на популярні онлайн-майданчики – продають в Україні та за кордоном.
Секрет успіху – у простих формах, сміливих ідеях і розумінні клієнтів. Так, підхопивши тренд на персоналізацію та гравіювання, Siayvo створили колекцію прикрас із сленговими словами: ізі, норм, кусь.
![]() |
Siayvo створили колекцію прикрас із сленговими словами |
"Я завжди хотів створити власний бізнес. Оскільки працював у ювелірній галузі, то вирішив продовжити цю справу.
Все починалося "по-фану", як експеримент. А зараз розумію, що найближчими роками буду займатися саме цим", – розповідає Сергій.
Сумки та рюкзаки-трансформери зі Львова
Наталя Кузенко ще з дитинства створювала одяг та аксесуари. Бабуся навчила її шити на машинці, поєднувати різні за кольором та фактурою тканини.
Почавши з аксесуарів для ляльок, зараз Наталія створює сумки та рюкзаки під власним брендом MeManu.
![]() |
"Me Manu" з гавайської перекладається як "вільна пташка" |
"Коли в мене купили першу сумку я зрозуміла, що можна робити їх не лише для себе.
Це надзвичайне відчуття, коли ти вкладаєш у вироби душу й вони подобаються людям", – ділиться емоціями Наталя.
"Me Manu" з гавайської перекладається як "вільна пташка". Концепція бренду виходить з того, що під себе можна адаптувати будь-який виріб, тим самим відчувати себе комфортно й вільно від нав’язаних штампів.
![]() |
Під себе можна адаптувати будь-який виріб |
Бренду вже 3 роки, зараз над ним постійно працює 7 людей. Майстри розробляють нові моделі аксесуарів, шиють їх та розписають вручну. Так з’явились сумки-трансформери з бахромою, що легко перетворюються на зручні рюкзаки.
"Львів надихає мене архітектурою, стилем життя, творчими людьми навколо. Тому й аксесуари я створюю для активного міського життя, додаючи локальні мотиви.
Якби я жила в іншому місті – я б не могла вигадувати такі дизайни сумок", – пояснює Наталя.
Анастасія Харитонська, спеціально для УП.Життя
Титульний малюнок karakotsya/Depositphotos
Вас також може зацікавити:
Як Валентина із Горлівки відкрила свій магазин хенд-мейду, після закриття ВКонтакте
Малий бізнес, а легендарний: чому на сукні від майстрині з Бердянська займають чергу
"Не завжди виходить те, що загадуєш": Як ейчар з Макіївки проміняла персонал на вовну
Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на нашій сторінці у Facebook.
А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу або Telegram про здоров'я та здоровий спосіб життя.