Музею в Німеччині повернули нелегально проданий після Другої світової ескіз Рубенса
Рідкісну роботу фламандського художника Пітера Пауля Рубенса "Святий Григорій Назіанський" (1621) повернули німецькому Герцогському музею в замку Фріденштейна. Цей олійний ескіз був незаконно проданий після Другої світової війни.
"Святий Григорій Назіанський" – це один із кількох ескізів, створених Рубенсом під час підготовки до розпису церкви Святого Карла Борромео в Антверпені, що вважається шедевром сакральної барокової архітектури. Ця робота стала першим великим замовленням в його кар'єрі. Створені художником розписи зображували біблійні сцени та були виконані працівниками ательє Рубенса.
18 липня 1718 року після влучання в церкву блискавки, там виникла пожежа. Вона знищила 39 малюнків, створених Рубенсом.
Втім, збереглося 22 ескізи цих робіт. П'ять з них потрапили до колекції замку Фріденштейна після того, як у 1802 році герцог Ернст ІІ придбав їх у брюссельського арт-дилера Франсуа Ксав'є де Буртена.
У 1918 році палац Фріденштейн став публічним музеєм. А у березні 1945 року п'ять ескізів Рубенса вивезли з музею до міста Кобург, щоб нібито уберегти від радянської армії.
Невдовзі після війни з'ясувалося, що члени Саксен-Кобург-Готської родини вивезли роботи зі сховища в Кобурзі й незаконно продали їх. Пізніше стало відомо, що в 1952 році ескіз "Святий Григорій" був проданий нью-йоркською галереєю E. & A. Silberman Художній галереї Олбрайт, яка згодом стала Художнім музеєм Буффало AKG.
Після кількох років міжнародної співпраці між Музеєм мистецтв Буффало AKG, Фондом Фріденштейна в Готі, аукціоном Christie's та Фондом Ернста фон Сіменса ескіз Рубенса повернули до Німеччини. Для цього Фонд
Незабаром ескіз буде виставлений у постійній експозиції в Герцогському музеї, що є частиною палацового комплексу Фріденштейн.
Місцезнаходження ще двох ескізів з колекції Фріденштейна – "Пророк Ілля на золотій колісниці" та "Святий Августин" – досі невідоме.