Венеційська бієнале вручила Золотих Левів найкращим митцям
20 квітня на церемонії нагородження журі 60 Венеційської бієнале оголосило переможців. Це повідомляється на сайті цієї міжнародної виставки сучасного мистецтва.
Цього року головну нагороду – Золотого Лева – вручили двом митцям.
Першого Лева отримав австралієць Арчі Мур як найкращий учасник національного павільйону.
В Джардіні, у кубоподібному павільйоні Австралії Мур представив інсталяцію “kith and kin“. Інсталяція складається з тисяч білих коробок і малюнку на стінах. Як стверджує художник, в коробках є документи, що свідчать про 2400 поколінь його сімейної історії.
Головна частина інсталяції – величезний малюнок крейдою на всіх стінах та стелі павільйону. Це – генеалогічне дерево.
В такий спосіб художник пропонує подумати про зв'язки між людьми, спорідненість між поколіннями і колоніалізм.
“kith and kin" – це меморіал, присвячений кожній живій істоті, яка коли-небудь жила. Це простір для спокійних роздумів про минуле, теперішнє і майбутнє“, – зазначив Арчі Мур під час презентації роботи на бієнале.
Виставка Мура побудована на дослідженнях історії, генеалогії та ідентичності, що є центральними темами його мистецької практики близько 30 років. Кураторкою його проєкту на Бієнале є австралійка Еллі Баттроз.
Золотого Лева як найкращого учасника основної експозиції отримав колектив Mataaho Collective – група з чотирьох жінок корінного народу Нової Зеландії – маорі.
Їхня інсталяція “Такапау“ відкриває експозицію основного проєкту бієнале в Арсенале. Вона розташована на стелі і складається з ременів, що світяться. Такапау – це назва маорійських килимів, які використовують під час пологів. Робота вшановує традиції текстильного виробництва в Новій Зеландії, а також ручну працю, яку часто знецінюють.
Основну експозицію бієнале "Іноземці скрізь", куди увійшла й інсталяція "Такапау", курує бразилець Адріано Педроса. Для неї він відібрав 331 художника. Проєкт займає 7 тисяч квадратних метрів і розташована на двох локаціях в Садах Джардіні і в Арсенале.
Педроса присвятив свій проєкт митцям-аутсайдерам так званого "Глобального Півдня". Адріано є першим відкритим квір куратором в історії Венеційської бієнале.
Срібного лева отримала британсько-нігерійська художниця Каріма Ашаду. Її відео "Machine Boys" та латунна скульптура "Wreath" розповідають про спільноту молодих чоловіків-мігрантів у Лагосі, які їздять на нелегальних мотоциклетних таксі. Мисткиня фіксує важливі досвіди різних субкультур, а також економічну нестабільність у світі.
Спеціальну відзнаку отримала палестинсько-американська художниця й активістка Самія Халабі з абстрактною картиною “Black is Beautiful“. Активістка присвятила свою нагороду "молодим представникам преси, які загинули в Газі".
Другу спеціальну відзнаку отримала аргентинська художниця Ла Чола Поблете, чиї масштабні акварельні полотна розповідають історії транссексуалів та представників корінних народів.
Спеціальну відзнаку журі за національний павільйон отримала Республіка Косово. Його представляла Дорунтіна Кастраті зі скульптурною інсталяцією "Відлуння тиші, металу та шкіри".
Робота спирається на досвід 12 жінок, які працюють на турецькій фабриці солодощів. Звертаючись до промислової сфери, у якій здебільшого задіяні жінки, та проблеми економічної нерівності, мисткиня поєднує шкаралупу волоських горіхів, з яких виготовляють солодощі, і медичні деталі, які часто використовують як наколінники для робітниць.
Відсьогодні Венеційська бієнале офіційно відкрита відвідувачам. Понад 300 митців з усього світу можна побачити на двох локаціях виставки в Садах Джардіні та в Арсенале.