Зручне місто: accessible room – як облаштовані готельні номери для людей з інвалідністю в Києві

УП. Життя разом з одним з організаторів Табору активної реабілітації, а також з експертом Національної асамблеї людей з інвалідністю України Віталієм Пчолкіним провела день в одному з готелів Києва та перевірила, наскільки він доступний для людей на візках.
![]() |
***
– Все тут гарно, щоправда, є кілька незручностей, – ділиться першими враженнями про свій номер у Ramada Encore Kiev Віталій Пчолкін.
Чотиризірковий готель розташований на правому березі Дніпра неподалік Конча-Заспи.
![]() |
20-поверхова будівля має понад 250 номерів, п’ять з яких адаптовані для людей на візках, так звані accessible room.
![]() |
Щоправда, на офіційному сайті Ramada Encore Kiev немає інформації про наявність інклюзивних номерів.
Довідатись про це можна на booking.com. В готелі кажуть, що люди на візках рідко зупиняються у них.
В одному з таких живе Віталій.
Він приїхав сюди на зустріч партнерів проекту Британської Ради "Активні громадяни".
![]() |
Організатори зазвичай обирають цей готель, бо знають, що він доступний.
![]() |
Усі конференц.зали та кімнати мають плаский вхід. Їх тут двадцять. |
ПЕРШІ ВРАЖЕННЯ
До головного входу ведуть невеликі сходи, далі автоматичні розсувні двері. Зліва пандус.
В холі спокійно й прохолодно, на рецепції зустрічають привітні адміністратори.
![]() |
Орієнтуватись легко: всюди є вказівники. Працює чотири ліфти.
![]() |
Коридори на житлових поверхах вкриті ковроліном.
![]() |
Ковролінове покриття дещо ускладнює пересування на візку, проте ворс невеликий, тому дискомфорт незначний. До того ж, це умова дотримання готельних стандартів. |
– Перше, що помічаєш, коли заходиш до номера – зручний доводчик.
Без зусиль можу відчинити двері, зафіксувати їх і спокійно заїхати, – каже Віталій Пчолкін. – Коли був у Норвегії, там все було класно, але двері туго відчинялись.
У номер заходив у кілька етапів і витрачав на це хвилин тридцять.
Номер просторий та світлий. Перед великими ліжком – рухома перегородка, з одного боку якої висить телевізор.
![]() |
– З точки зору зонування приміщення – дуже зручно. Хтось відпочиває на ліжку, а хтось дивиться телевізор на дивані, і ніхто нікому не заважає.
![]() |
З позитивного Віталій показує й на закільцьовані вимикачі. Увімкнути та вимкнути світло можна з будь-якої частини кімнати. Це стандартна готельна практика.
ПРО НЕДОЛІКИ
З першими незручностями Віталій зіштовхнувся у ванній кімнаті: рушники лежали на верхній полиці, душ – високо у тримачі, замість одноразових мильних наборів на стіні прикріпили дозатор.
Довелось звертатись за допомогою на рецепцію.
![]() |
Віталій без перешкод може потрапити до ванної кімнати: дверний отвір широкий та не має порогів. |
Побажання врахували та виправили. Каже, це класичні помилки в готелях.
Друга незручність – поверхня під умивальником затовста, без маневрів не обійтись. Відповідно до норм, під ним має бути простір, щоб була можливість повністю заїхати.
![]() |
– Але я прилаштувався, от так боком якщо стати, то вдасться помити руки, – демонструє хлопець та пом’якшено каже. – Це все нюанси, бо для нас потрапити до ванної кімнати – уже добре.
Вхід до вбиральні доступний – немає порогів, а простір під душ без бар’єрів та піддонів.
Найбільшого дискомфорту доставляє занизький поручень у туалеті та душовій.
![]() |
Віталік показує на якому рівні мав би бути поручень: верхня його частина мала би бути під червоною кнопкою екстреного виклику |
Віталій помічає це не вперше. Минулий раз повідомляв про незручність на рецепцію. Цього разу теж залишив свої зауваги.
– Не знаю, чому вони не дослухались, може, записали для галочки. Якщо не виправляють з якихось естетичних міркувань, мені все одно, якщо в стіні лишиться отвір. Хай було би зручно.
![]() |
ПРО ПЕРЕВАГИ
Попри недоліки, Віталій здебільшого називає позитив цього готелю.
У ванній показує й спеціалізований стілець для душу, він стійкіший за звичайні пластикові, які пропонують в інших готелях.
Акцентує на зручному зливному важелі на унітазі.
![]() |
– Спочатку думав, що несправний, бо спрацьовує не одразу, – пробує кілька разів натиснути, вода спускається десь раз на третій. – Думаю, це можна вважати елементом універсального дизайну, бо ним може скористатись будь-хто.
Ліжко в номері – на рівні візка Віталіка, завдяки чому йому набагато простіше пересісти на нього.
![]() |
![]() |
Утім простору достатньо лише для одного інвалідного візка.
– Минулий раз, як ми були в такому номері з моєю дружиною Уляною, вона була змушена збоку застрибувати з візка на ліжко, – розповідає Пчолкін.
Відкриттям для Віталія стало друге вічко у дверях. До цього моменту сумнівався у його практичності, мовляв, що ж можна побачити на такому рівні, окрім паху людини.
![]() |
– О! То воно в формі риб’ячого ока, тоді в ньому є сенс. Хм...цікаво, а ми постійно сміємося з того, – замислено каже хлопець.
Віталій Пчолкін вважає готель найзручнішим з тих, в яких доводилось жити в Києві.
– Тут поруч є торгівельний центр, супермаркет, розважальна зона. І що важливо, сюди можна потрапити, не виходячи на вулицю, – підсумовує хлопець.
![]() |
До готелю йому зручніше входити з боку ТЦ. Адже там більше паркомісць для людей з інвалідністю з активним символом доступності.
Є плаский вхід з автоматичними розсувними дверима.
Хлопець каже, що намагається надто не докопуватись до недоліків, бо багато де бував і коли бачить нормальні умови, то не хоче зайвий раз критикувати.
![]() |
Анна Чуданова, журналістка, для УП.Життя
"Зручне місто" – спецпроект за підтримки ГО Центр "Соціальна дія" про універсальний дизайн. Ми покажемо, де в Києві вже успішно використовуються елементи універсального дизайну, як він працює та кому приносить користь.
Здійснено в рамках проекту за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США. / Supported by the Democracy Grants Program of the U.S. Embassy to Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.