Яким має бути вчитель XXI століття? Пояснює Наталія Голоднюк

3832
14 вересня 2018

Українська правда. Життя публікує спецпроект "Вчителі мрії".

Це історії успіху 10 фіналістів конкурсу Global Teacher Prize Ukraine.

Переможця оголосять 7 жовтня. 

Вони змагатимуться за звання найкращого педагога країни, а кожен бажаючий може проголосувати за свого фаворита до 6 жовтня за посиланням.

***

Наталія Голоднюк – учителька англійської мови в місті Сміла Черкаської області.

В її резюме десятки проектів, які вона реалізувала разом з учнями або особисто.

Наприклад, у школах професійного розвитку: British Council Summer/Winter schools, школах та конференціях студії освіти для викладачів "СОВА", семінарах Cambridge, MacMillan, MM publications, Oxford.

Також працювала викладачем у спільному проекті Британської Ради в Україні та America House "Англійська для патрульної поліції".

Наталія Голоднюк – учителька англійської мови в місті Сміла Черкаської області

***

Мій перший рік у школі був найважчим, я би порівняла його з першим роком подружнього життя. Як виявилось, навчити дітей не так вже й просто.

Знання, отримані в університеті, не давали відповідей на всі запитання, які виникали. Тоді я зрозуміла, що навчання моє не закінчилось, а тільки розпочалось.

Я часто замислююсь над тим, яким же має бути вчитель. Розумним і здатним зрозуміти, сучасним, харизматичним, справедливим – обов’язково скажуть учні.

Має любити дітей, бути ерудованим, вимогливим – доповнять батьки.

Я би доповнила цей список must-якостей наступним: вчитель має бути професіоналом, патріотом, гуманістом і альтруїстом.

Щодо мене: прагну поєднати всі якості, тому що хочу бути вчителем XXI століття.

Сьогодні важливо розуміти, що вчитися треба протягом усього життя. Не погодитися з цим може хіба що бабця біля під’їзду.

Без умінь ХХІ століття ми просто не уявляємо повноцінного життя, доступу до абсолютно нового інструменту для саморозвитку.

Ключовими компетенціями успішної людини у 2030 році є такі: уміння вчитися протягом життя, уміння критично мислити, швидко адаптуватися до нових умов, реагувати на виклики, уміння працювати в команді та ефективно спілкуватися, уміння приймати думку іншого.

Наталія Голоднюк: "Сьогодні важливо розуміти, що вчитися треба протягом усього життя"

Я пишаюся кожним своїм учнем. Радію будь-якому досягненню. Чи то перемога на олімпіаді, чи речення, сказане без помилки, чи просто те, що мене чують і ми на одній хвилі.

Всі мої учні вступають до вищих навчальних закладів як в Україні, так і за її межами. Я щиро хвилююся, поки вони складають міжнародні іспити чи ЗНО. І щиро радію новим перемогам.

Я вважаю, що мотивація – це ключ до успіху. У кожної людини своя мотивація: хтось тяжко працюватиме за визнання, хтось – за великі гроші.

Що мотивує мене? Моя мотивація спрацьовує миттєво, коли я переступаю поріг школи і мені повітря бракує від обіймів моїх учнів; коли переступаю поріг дому і бачу свою донечку Поліну, яка є не лише сенсом мого життя, а й відкриває очі на світ моїх учнів, допомагає бути з ними на одній хвилі.

А підтримка батьків, чоловіка та друзів додає мені впевненості та віри в себе. Саме тому не зупиняюсь на досягнутому і йду до своєї мети, щоб передусім бути у злагоді з собою.

Десятка фіналістів премії виглядає так:

Загалом цьогоріч організатори конкурсу отримали близько 2000 заявок від вчителів. Конкурс заснувала громадська спілка "Освіторія" у 2017 році.

Текст підготував Михайло Кригель

Титульна світлина від jukai5/Depositphotos, інші фото надані героїнею публікації

powered by lun.ua

Головне на сайті