Два види кишкових бактерій можуть бути пов’язані з депресією

— 5 лютого 2019, 16:15

Вчені вже давно вивчають те, як впливає на діяльність мозку кишковий мікробіом.

Нове дослідження виявило два види бактерій, чия низька кількість може бути пов’язана з депресією. Це бактерії Caprococcus та Dialister. Чисельність бактерій залишається низькою навіть після курсу антидепресантів.

Про це повідомляє Neuroscience News.

Фото: NatashaFedorova/Depositphotos

Дослідники з Бельгії провели перше популяційне дослідження щодо зв’язку між кишковою мікрофлорою та психічним здоров’ям.

Джерон Раес та його команда порівняли фекальну мікрофлору та встановлення діагнозу "депресія" 1054 учасників Фламандського проекту з вивчення кишкової мікрофлори. Виявилось, що вищезгадані бактерії були в достатній кількості у людей, які відмічали високий рівень задоволення життям. Та в низькій кількості у тих, хто мав депресію.

Не можна сказати, що дослідження, яке було опубліковане в Nature Microbiology доводить, що саме низька чисельність цих бактерій є причиною депресії. Можливо, все навпаки, і саме депресивний стан знижує їх кількість в організмі.

Але експериментально вчені дослідили, що кишкові бактерії продукують нейротрансмітери, які є вкрай важливими для психічного добробуту.

"Ми проаналізували ДНК кишкових бактерій, аби зрозуміти, чи можуть вони взагалі "спілкуватись" з нервовою системою. Виявилось, що багато видів продукують нейротрансмітери, або будівельний матеріал для таких гормонів як дофамін чи серотонін. Наприклад, мікроорганізми, які виділяють DOPAC – проміжий матеріал дофаміну – можуть позитивно впливати на ментальну якість життя ", – каже Раес.

Також він додає, що бактерії, які живуть за межами організму людини, наприклад, у ґрунті, не здатні виробляти нейротрансмітери.

Звичайно, це ще попередні результати, які потребують подальшого розгляду, але, можливо, це крок вперед до нового типу лікування психічних розладів за допомогою пробіотиків, які зможуть підвищити чисельність "хороших" бактерій.

Вас також може зацікавити: