Що означає "чмуха", "чебурашка", "чех"? Укрзалізниця пояснює свій жаргон

Катерина Хорощак — 29 жовтня 2020, 12:51

Мова залізниці – це особливе явище, і іноді за допомогою одного влучного слова залізничник може висловити весь спектр емоцій, стверджують в Укрзалізниці.

Тому держпідприємство розпочало рубрику "Жаргон Укрзалізниці", у якій розповідають про цікаві слова, якими користуються працівники галузі.

Ось декілька слів зі словника залізничника.

"Рогатий". Саме так в народі називають електровози через те, що вони мають струмоприймачі (схожі на антени зверху), через які рухомий склад отримує струм від контактної мережі.

"Чехи". Так узагальнено називають електровози чехословацького виробництва серії ЧС, а от електровоз серії ЧС2 вже носить прізвисько "автобус", ЧС4 "акваріум" або "батон", ЧС7 "сарай загадок" або "челенджер".

РЕКЛАМА:

"Дуся". Це електровоз ДС3 виробництва Дніпропетровського електровозобудівного заводу спільно із Siemens.

"Аврора", "кайзер" та "мазей" - електровоз серії ВЛ80.

Цей електровоз також називають "аватар", "ВІСІМДЕСЯТка", "кашка" та "кайзер". Більше того, в залежності від індексу електровози також носять різні прізвиська: ВЛ80т — "тешка", ВЛ80с – "еСка" і ВЛ80р – "еРка".

Фото: Facebook Укрзалізниці

Баластний шар елемент верхньої будови колії з баласту (мінерального сипучого матеріалу), який укладається на основну площадку земляного полотна. Це той самий шар камінців, якими всипане залізничне полотно.

Він забезпечує стійкість колій при впливі динамічних навантажень від рухомого складу.

Роль баластного шару дуже важлива: він витримує тиск від шпал і розподіляє його рівномірно на якомога більшу площу земляного полотна.

Також він забезпечує стабільне проєктне положення рейок та шпал у процесі експлуатації, відводить воду з основного майданчика земляного полотна, перешкоджає перезволоженню або пересиханню верхнього шару ґрунту.

Вагоноперекидач — спорудження або пристрій для механізованого розвантаження вагонів із вугіллям, рудою, зерном та іншими насипними й навалювальними вантажами.

Швидкість такого способу розвантаження може досягати 30 вагонів на годину.

Нагадаємо, Укрзалізниця записала звуки поїзда для тих, хто сумує за подорожами.

Вас також може зацікавити:

Чому на вулицях міст можна побачити залізничні костилі, і навіщо вони?

Як подорожувати потягом з дітьми. Інфографіка від Укрзалізниці

Забув речі у потязі: що робити і де шукати. Пояснює "Укрзалізниця"

Шваблик, тремпель, тормозок: наскільки ви знаєте українські діалектизми? ТЕСТ

Дядя Фёдор, Єшка та заїхати за порохом: навіщо у Нацполіції склали словник наркосленгу. ІНФОГРАФІКА

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на нашій сторінці у Facebook.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.

Реклама:

Головне сьогодні