Уроки в метро, гончарство і цілування свині: 15 прикладів, на що здатні вчителі
Вивчати українську мову за написами в метро, влаштовувати дискотеки на перервах і навіть цілувати свиню – педагоги можуть робити неймовірні речі, щоб заохочувати дітей вчитися і розвиватися.
До Дня вчителя "Українська правда. Життя зібрала натхненні історії українських та закордонних педагогів.
11 УКРАЇНСЬКИХ СУПЕРПЕДАГОГІВ
1. Київський викладач зарубіжної літератури, української мови та літератури Юрій Гайдученко.
Разом з учнями відкриває віртуальні онлайн-ресторани замість нудного відмінювання числівників на дошці, спускається в метро, аби вполювати помилки рекламодавців на білбордах та афішах, знімає трейлери та фільми замість обговорення змісту творів.
П’ятикласники змогли захопити його грою у Minecraft, тож тепер на її основі він проводить уроки з фонетики, лексики та морфології.
2. Вчителька зарубіжної літератури та української мови Наталія Рудніцька з Кам’янця-Подільського.
Разом з учнями на уроках малює комікси та карти подорожей героя, створює сюжетні ланцюжки, кольорограми, інфографіку, ліпить із пластиліну тощо.
Мріє про стирання предметних кордонів, адже на матеріалі "П’ятнадцятирічного капітана" можна паралельно вивчати географію, історію, англійську мову та біологію.
Коли до них у 10 клас прийшла нова дівчинка, педагог дізналася, що у неї загинув у війні на Сході старший брат. Запропонувала Аліні створити книгу спогадів про брата. Вони створили цю книгу, знайшли на неї спонсора, надрукували в книгарні і презентували у школі, міській раді…
3. Вчителька музики та художньої літератури з Закарпаття Людмила Боднарюк.
Поєднує уроки музики з елементами математики та англійської.
Навчає дітей гри на японських дзвониках. Вона розробила спеціальний шифр, завдяки якому діти можуть зіграти практично будь-яку мелодію.
Завдяки цій технології діти розвивають логіку, математичні знання та нахили, музичний слух, точність, зосередженість, вчаться працювати в команді, адже якщо ти помиляєшся, мелодія змінюється.
4. Вчитель географії та правознавства з Горішніх Плавнів Богдан Портяний.
Його учні вміють визначати географічний центр Європи за допомогою ластика і голки (метод центру ваги контуру), проводять експерименти на водопроникність гірських порід, передбачають погоду, використовуючи дані портативної метеостанції.
Їхня улюблена гра – освітній геокешинг, під час якої діти мандрують, визначають місцеперебування заданих об’єктів, шукають інформацію, відповідають на питання тощо.
Заохочувати учнів можна й простими речами.
5. Наприклад, так, як це робить київський вчитель англійської Бен Парті.
Він щодня грає зі школярами у футбол, приходить до них ще перед уроком, щоб учні могли його щось запитати чи просто поговорити, і залишається довше після заняття, щоб могли підійти ті, хто чогось не зрозумів або посоромився запитати.
А ще пам'ятає про дні народження своїх учнів. У цьому педагогу допомагає Facebook.
6. Вчителька біології з Ужгорода Ганна Попович.
Під час уроків ботаніки досліджує рослини з дітьми прямо у ботанічному саду, на заняттях із зоології ідуть до зоологічного музею.
Вона запросила на урок стоматолога, щоб на моделях ротової порожнини пояснили дітям будову зуба і правила гігієни.
Ганна розробила власну методику і навчає дітей віком від 3 місяців до 3 років затримувати дихання під водою, щоб діти змогли врятувати своє життя на воді у непередбачуваних ситуаціях.
Завдяки її заняттям 5-річний хлопчик з аутизмом перестав боятися води, навчився плавати, почав спілкуватися з дітьми і пішов до школи разом з усіма.
7. Херсонська вчителька історії України, правознавства та громадянської освіти Світлана Стельмах.
Свої перші уроки у вересні завжди починає з мотивації: запитує в учнів, що їм необхідно знати і уміти, щоб стати успішними.
А потім разом із ними гуглить: яких навичок чекають від працівників роботодавці у 21 столітті. Далі з дітьми обговорює, як і де можна набути цих навичок. Далі на уроках над цим працює.
8. Вчителька початкових класів з Ужгорода Вікторія Биркович.
Використовує лісову педагогіку – проводить уроки природознавства у лісі.
На своїх заняттях вона може поєднувати природознавство з розвитком мовлення чи громадянською освітою.
Діти грають в ігри, практикують ленд-арт, де учні збирають, наприклад, камінчики, шишки і складають з них фігуру якоїсь тварини.
На уроках займаються кулінарією і гончарством, ходять на екскурсії. Робить максимально, щоб розкрити таланти школярів, і вчить їх вирішувати конфлікти.
9. Вчитель англійської та німецької мови з Вінниці Владислав Качур.
Будує навчання так, щоб діти не помічали, як вивчають мову. Іноді проводить уроки кулінарії англійською.
Там діти можуть готувати фруктові кебаби, паралельно засвоюючи лексику.
Потім розповідають один одному, з чого страва складається, чому вона корисна чи не корисна.
Для молодших школярів педагог розробляє комп'ютерні програми з завданнями.
10. Перегляди курсу з фізики Павла Віктора на YouTube-каналі Рішельєвського ліцею Одеси давно уже перевалили за 5 мільйонів.
Крім лекцій з фізики, ліцей викладає онлайн курси з математики, української мови, хімії та інших предметів.
Діти, які вчаться завдяки роликам ліцею на YouTube, вчаться з дому, іноді навіть не усвідомлюючи цього.
Наприклад, у чаті чи коментарях пишуть, чого не зрозуміли, і педагоги відповідають.
11. Двом вчителькам української мови Олесі Чайківській та Ользі Герасіній з гімназії ім. В.Чорновола міста Южного на Одещині вдалося зацікавити учнів із захопленням ходити на заняття.
А ще педагогам вдалося зібрати кошти на придбання комп’ютерної техніки.
Вони дають дітям засвоювати частину матеріалу онлайн, іншу школярі вивчають у класі. Учень приходить до школи, щоб удосконалювати уже отриману інформацію.
Наприклад, клас ділять на групи. Одна працює online за комп’ютерами, інша в цей час виконує творче завдання, а третя безпосередньо працює з учителем. Впродовж уроку діти міняються.
Завдяки цим вчителькам у школі утворилася група зацікавлених педагогів, які прагнуть також спробувати певні елементи на своїх уроках.
ПОКАЗАТИ ДІТЯМ ОРГАНИ, ВЛАШТОВУВАТИ ДИСКОТЕКИ І ЦІЛУВАТИ СВИНЮ
Щоб надихнути українських педагогів на експерименти, розповідаємо 4 історії, на що ідуть педагоги, щоб заохотити своїх учнів вчитися і пізнавати світ.
1. Датська вчителька Деббі Хіркінз роздяглася перед школярами – показала їм трико, розмальоване під анатомічний костюм.
Він відтворював внутрішні органи людини з графічною деталізацією.
Педагог дійшла до цього, коли шукала більш творчий шлях викладання, аби зацікавити клас. І їй це вдалося!
2. Американський вчитель Джо Домбровські – для учнів містер Ді – повністю ламає стереотипи про те, якою повинна бути школа.
Він не боїться бути смішним чи божевільним. Головне – щоб діти хотіли іти до школи.
Перед початком уроків у нього завжди дискотека. Щотижня містер Ді підбирає цитату, яка заохочуватиме його та учнів, і вішає її прямо біля входу в клас, щоб кожен читав її перед тим, як зранку заходить до класу.
Щоб заманити дітей до школи, вчитель постійно купує собі дивовижні шкарпетки, щоб вони їх розглядали та обговорювали.
Під час ланчу влаштовує дітям дискотеки або цілі DJ-сети, вже не кажучи про те, що форма прийняття іспитів у нього надоригінальна. Наприклад, одного разу учні мали право кидати в нього кульками з водою за кожну правильну відповідь.
3. Учитель Беррі Вайт зі США перед уроком вітається із кожним учнем особисто та ще й по-різному.
На кожного з них чекає своє "доброго дня" на вході у клас. Ці вітання покращують їм настрій та заряджають енергією на ціле заняття.
Це почалося, коли вчитель намагався привчити ученицю 4 класу не спізнюватися на уроки. Він чекав на неї біля дверей і вітався по-особливому, дівчинці ставало соромно, коли вона приходила пізно й за якийсь час дитина облишила цю звичку.
4. Директор американської школи Вінс Майєрс пообіцяв дітям: якщо вони прочитають 10 тисяч книжок за рік, він поцілує свиню. І вони прочитали – майже 13 тисяч.
– Коли справа стосується моїх учнів та їх мотивації, веселощів під час навчання, у моїй голові немає жодних обмежень, – каже Майєрс. – Наша місія – персоналізувати освіту і робити все, що потрібно, щоб "підняти" наших школярів".
Редакція "Української правди. Життя" вітає усіх педагогів з професійним святом і бажає не втрачати віри у свій фах, від якого залежить майбутнє усіх у нашій країні.
Дякуємо, що працюєте заради дітей!