МОН: В Україні забагато профтехів, тому їхню мережу оптимізують і модернізують

Наразі в Україні є значно більше закладів професійної освіти, ніж потрібно. Їхню мережу оптимізують і модернізують, щоб залучити ширше коло абітурієнтів.
Про це заступник міністра освіти і науки України Дмитро Завгородній розповів в ефірі телемарафону.
"Загальна кількість цих закладів більша, ніж нам потрібна. Вона нам дісталася такою радянською спадщиною. Багато з них уже не функціонують або не здійснюють набір.
По-трошки ми цю мережу оптимізуємо і фокусуємося на тому, щоб ті заклади, які залишаться в мережі, стали сучасними – отримали нове обладнання, нові майстерні, відремонтовані лабораторії", – сказав Завгородній.
Модернізовані майстерні одного зі закладів профтехосвіти сьогодні відкрили в Чернівцях. На їхнє оновлення – ремонт будівель і закупівлю нового обладнання – витратили орієнтовно 2 мільйони євро. Фінансували роботи міжнародні партнери України.
Упродовж останніх років в Україні провели реконструкцію вже майже 200 майстерень і лабораторій закладів професійної освіти.
"Наступного року ми плануємо подвоїти. Крім того, ми будемо інвестувати в термомодернізацію будівель, утеплення гуртожитків, щоб і інші простори, які важливі для наших студентів, ставали більш сучасними і привабливими", – розповів заступник міністра.
За словами Завгороднього, щороку в Україні планується оновлювати близько 100 майстерень і лабораторій в закладах освіти. Таким чином протягом 10 років вдасться оновити професійну освіту повністю.
"В окремих закладах ми бачимо величезний попит і збільшення кількості абітурієнтів після того, як в них були проінвестовані кошти. В рамках цієї вступної кампанії в деяких містах уже не так просто потрапити до закладів професійної освіти, як було колись. Тому це точно дає свої плоди", – резюмував заступник міністра освіти.
Раніше заступник міністра освіти і науки Михайло Винницький заявляв, що в Україні планують залишити приблизно 100 закладів вищої освіти. За 2024 рік мережу університетів вдалося скоротити на десять вишів.
