Українська правда

Сонце вже починає свій наступний цикл, хоч поки перебуває на піку поточного

- 19 липня, 13:27

Вчені виявили перші ознаки наступного 11-річного циклу Сонця, яке наразі перебуває на піку своєї активності. Він має настати аж у 2030 році.

Ознаки помітили дослідники з Бірмінгемського університету. Вони представили свої висновки на Національній астрономічній зустрічі Королівського астрономічного товариства в Галлі, пише Phys.org.

Сонячний цикл – це період, за який магнітне поле Сонця змінюється, а його полюси міняються місцями. Поточний сонячний цикл є 25-м за час спостережень за активністю плям на Сонці (із 1755 року). Він розпочався у 2019 році і зараз перебуває на своєму піку. Очікується, що він закінчиться через шість років – у 2030-му.

Коли Сонце перебуває на піку, сонячні плями, спалахи та корональні викиди маси на його поверхні стають надзвичайно активними. Це призводить до сплеску електромагнітної енергії, що мчить до Землі, і спричиняє часті полярні сяйва, які є видимими навіть на малих висотах.

Астрономи використовують внутрішні звукові хвилі Сонця, щоб виміряти швидкість його обертання. При цьому видимим стає візерунок смуг – сонячні торсійні коливання, які рухаються до екватора Сонця та його полюсів.

Пояси швидшого обертання переважно з’являються до офіційного початку наступного сонячного циклу.

Доктор Рейчел Хау з Університету Бірмінгема та її співробітники при аналізі смуг обертання виявили ознаку того, що наступний сонячний цикл починає проявлятися.

"Ймовірно, ми бачимо перші сліди 26-го циклу, який офіційно розпочнеться лише приблизно у 2030 році.

Отримавши більше даних, я сподіваюся, ми зможемо краще зрозуміти роль, яку ці потоки відіграють у заплутаному танці плазми та магнітних полів, які формують сонячний цикл", – каже докторка Хау.

Раніше ми писали, що під час періоду вищої активності Сонця спалахи та викиди корональної маси досягли Марса – це стало причиною виникнення полярних сяйв на всій планеті.

Також вчені вважають, що новий потужний сонячний вибух може серйозно пошкодити озоновий шар Землі. Це спричинить значні зміни в глобальному кліматі та підвищить ризик захворювань на рак.