Майбутнє школи

Про проєкт "Майбутнє школи"

І якщо з першим валом клопотів і проблем ми ще якось справляємося, спираючись на якісь спогади з власного дитинства, на досвід наших батьків, на свою інтуїцію, то коли приходить час вести дитину в школу, накочує наступний вал питань і проблем, який несе нас в паніку.

Ситуація ускладнюється тим, що з тих пір, як ми самі закінчили школу, пройшло кілька "тисячоліть", змінилися діти, змінилися стосунки між людьми, змінився світ, а школа залишилася такою ж, якою й була.

І навіть заздалегідь подбавши про те, щоби знайти підходящу школу (в традиційному сенсі слова) для своїх чад, ми найчастіше виявляємо, що таких практично не існує.

В тій школі нічого не вчать. В іншій – змушують ходити строєм. У третій – кричать на дітей. У четвертій – дітям нудно. Вже не кажучи про булінг, наркоманію, невротизм, харчові отруєння, травматизм і тому подібне. А в тій – все добре, але надто дорого вона коштує.

І тільки тоді ми серйозно задаємося питанням, а чого ж насправді ми хочемо від школи.

Так ми приходимо до відкриття, що, виявляється, хотіти від школи можна різного і багато чого.

А як розібратися в цьому морі "різного і багато чого" в освіті?

"Українська правда. Життя" пропонує спецпроект "Майбутнє школи", у якому по ключових темах освіти, – а вони завжди дискусійні, – висловлюються кілька експертів, які мають той чи інший досвід.

Причому ми намагаємося підібрати експертів так, щоб були представлені всі точки зору з тем, що обговорюються.

Ми не даємо однозначно правильної відповіді на поставлені питання. Читачеві пропонується самому вирішити, що вважати правильним для себе.

Але цей вибір читач може зробити більш усвідомлено, спираючись на аргументовані позиції експертів.

І оскільки зараз є багато можливостей щодо того, де та в який спосіб навчати дитину, – а з прийняттям нового закону "Про освіту" таких можливостей додалося, – ви зможете більш виважено, більш усвідомлено вибрати освітню траєкторію для своєї дитини.

Чи можна учню давати можливість самому обирати чого та як навчатись? Думки 4-х експертів
Чого потрібно вчити в школі
Навчання vs освіта, або Дещо про пубертат, як виклик пандемії людству
Чи потрібно у школі заучувати дати, назви, імена, орфографічні та інші правила? Думки 5 експертів
Концепція lifelong learning – запорука успішного суспільства, та як це впливає на школи
Виклики, що стоять перед сучасною освітою, або Чого боятися та чому радіти батькам та вчителям
Дистанційне та онлайн-навчання – чи це одне й те ж саме? Думки 4-х освітніх експертів
Чому вчителів не влаштовує дистанційне навчання, та що з цим робити. Думки 4-х освітніх експертів
Чому батьків не влаштовує дистанційне навчання, та що з цим робити. Думки 4-х освітніх експертів
Віддавати дитину в школу – в шість чи в сім? Думки 7 освітніх експертів
І мене цькували в школі, і я цькував – розповідь вчителя та ветерана АТО
Булінг в школі. Хто винен, і що робити? Думки 4-х експертів
Гаджети в освіті – корисно чи шкідливо? Думки 6 експертів
Чи можуть бути рівними вчитель та учень. Думки 5-х освітніх експертів
Освіта – навчання чи виховання? Думки 5-ох профільних експертів
Чи потрібна в школі класно-урочна система? Думки 4 освітніх експертів
Вчитися забороняється гратися. 7 експертів про гру в освіті
Яким має бути контроль знань в школі? Думки 3-ох освітніх експертів
Чи потрібна в школі програма. Думки трьох освітніх експертів
Чи потрібно фіксувати увагу дитини на помилці. Думки 8 освітніх експертів
Чи потрібні домашні завдання в школі? Думки 5 освітніх експертів
Чи потрібні відмітки у школі. 6 освітніх експертів про застосування оцінок
Навіщо суспільству школи? 7 освітніх експертів про мету освіти
Чому діти не хочуть вчитися. 6 освітніх експертів про причини