Covid VS освіта. Як зробити освіту кращою в умовах пандемії 

374
19 травня 2021

Серія локдаунів змінила класичну освіту у всьому світі, широко запровадивши дистанційну.

В Україні, за даними опитування, яке провела Державна служба якості освіти у лютому 2021 року, 65% закладів освіти перейшли на таку форму навчання зі сканами, дзвінками у Zoom та Skype, повідомленнями у месенджерах та розгубленими вчителями.

На жаль, за рік державою так і не були вирішені ключові проблеми дистанційної роботи у школах. 

Реклама:

Давайте розберемося, що ж треба змінити і як саме.

Рішення 1.

Запровадження електронних додатків до паперових підручників (презентації, інтерактивні тести тощо).

Одним із найважливіших напрямів удосконалення навчання учнів у школах є пошуки впровадження у навчальний процес новітніх та інтерактивних технологій навчання. 

Серед них електронні додатки до підручників, а саме:

  • навчальні презентації (в тому числі ті, що створені за допомогою скрайбінгу);
  • анімаційні ролики;
  • інтерактивні тести та ігри; 
  • відео- та аудіозаписи, навчальні відеоролики (в тому числі ті, що унаочнюють дослід або процес);
  • відеоролики для проведення фізкультхвилинок;
  • схеми та карти;
  • додаткові матеріали та завдання тощо.

Реклама:

Такі інструменти, на додачу до паперових підручників, можуть розширити можливості вчителя та дають змогу зацікавити, втомлених від локдаунів дітей. 

При цьому держава понесе невеликі додаткові витрати (у порівнянні з витратами на паперовий підручник).

Рішення 2.

Удосконалення навичок дистанційного навчання викладачів.

Серед проблем, які найбільш ускладнюють організацію дистанційного навчання 71% опитуваних вже згаданого дослідження назвали брак досвіду щодо використання спеціальних навчальних програм та електронних платформ. 

Відтак, необхідно впровадити методичний супровід і навчання вчителів для розвитку навичок для ефективного використання підручників та електронних додатків тощо. 

Варто запровадити електронні додатки до паперових підручників.
Фото IgorVetushko/Depositphotos

Який би підручник не обрав вчитель, вони матимуть змогу удосконалити навички та дізнатися більше про методичну складову цього підручника та ознайомитися зі специфікою користування електронними додатками. Держава ж має забезпечити цю можливість.

Висновок:

Відтак, визначені прості, здавалося б формули успіху. 

Попереду профільні Комітетські слухання, що відбудуться у Верховній раді, на яких буде обговорено якість підручників та навчальних посібників для Нової української школи.

Тема діджиталізації, впровадження електронних додатків до підручників тощо – також буде там підійматися, тож є шанс, що ситуація може зрушитися з мертвої точки. 

Діти варті отримати якісну, сучасну освіту. Чи розуміють це урядовці та депутати – покаже час.

Вікторія Войціцька, голова правління "Національна Освітня Асоціація", спеціально для УП.Життя

Публікації в рубриці "Погляд" не є редакційними статтями і відображають винятково точку зору автора.

Титульна світлина Gorodenkoff/Depositphotos

Вас також може зацікавити:

Річниця карантину в освіті: як країна вчилася вчитись на дистанційці

Шкарлет похвалився, що при ньому забезпечили якісний перехід на дистанційне та змішане навчання

Онлайн-освіта вже даність: як покращити якість дистанційного навчання

Дистанційне та онлайн-навчання – чи це одне й те ж саме? Думки 4-х освітніх експертів

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Facebook та у Twitter.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.

Також ми ведемо корисний Telegram-канал "Мамо, я у шапці!".



Реклама: