Ілля Чічкан з японським дизайнером представлять Україну на Венеційській бієнале
Створювати ці саме "степи" буде художник Ілля Чічкан разом з японським дизайнером Міхара Ясухіро. Куратором проекту став боксер Володимир Кличко.
Але що саме побачать відвідувачі українського павільйону, організатори не повідомляють. Усі спроби журналістів вибити бодай якусь конкретну інформацію розбивались об стандартні фрази з прес-релізу про те, що "Степи мрійників" не є візуальною експозицією у класичному розумінні.
Натомість це буде інтерактивна інсталяція, яка змушуватиме відвідувачів замислитись над собою.
"Ми практично нічого не будемо робити. Робіт не буде, буде атмосфера, буде настрій, буде про що подумати", - туманно пояснив Ілля Чічкан.
Як повідомив художник "Українській правді. Життя", зі своїм колегою Міхара Ясухіро з Японії він познайомився нещодавно. "Звів" митців арт-диретор PinchukArtCentre Пітер Дорошенко, який і задумав цю співпрацю Чічкана з дизайнером.
"Він японець, пацан те що треба", - жартує Чічкан. І додає, що Ясухіро "задумливий, позитивний, красивий і розумний".
"У нас дуже багато спільного, ми практично спимо разом", - віджартовувався художник від запитань журналістів про свого партнера по виставці.
І якщо Чічкан вже бодай відвідав Японію з дружнім ознайомчим візитом, то Міхара Ясухіро познайомиться з Україною за пару тижнів.
"На початку своєї кар'єри Чічкан пробував себе у fashion-дизайні, а пізніше став художником. Ясухіро навпаки починав свій творчий шлях художником, а став творцем моди. А чемпіон світу з боксу Володимир Кличко тепер є куратором", - роз'яснив свій дивний вибір на користь японського дизайнера Пітер Дорошенко.
[VR]В історії, що склали художники, Ніколо Пападополі - реальний власник Палацо Пападополі у середині 19 століття - подорожує до України, Монголії, Китаю та врешті досягає узбережжя Японського моря, повторюючи мандри Марко Поло.
Експозиція змальовує поетичну мрію про мандрівку, використовуючи палітру, яку складають сам Палацо, ефемера перфомансу та лірична атмосфера зі світла та музики. Працюючи разом у площині кордонів, а саме у точці перетину, де закінчується мистецтво та починається світ моди, художники проведуть власне дослідження минулого, сучасного та майбутнього євразійського культурного ландшафту.
З прес-релізу PinchukArtCentre[/VR]Він наголошує, що вибрав цих художників, "бо думав, що вони зроблять найкращий проект". А критикувати вибір (чи навпаки) можна буде, коли їхня спільна робота буде готова.
Спроба номер два
Міністерство культури і туризму співпрацюватиме з PinchuArtCentre по проекту Венеційського бієнале вже вдруге.
Як зазначив на прес-конференції у п'ятницю заступник міністра культури і туризму Тимофій Кохан, на організацію цьогорічної виставки з держбюджету виділено 500 тисяч гривень. Минулого разу ця сума була майже вдвічі більшою - 900 тисяч.
Чиновник зізнається: фінансова сторона питання при виборі того, хто представлятиме Україну на цій міжнародній виставці, теж дуже важлива.
Скільки загалом заплатить Віктор Пінчук, організатори не повідомляють.
"Вартість цього проекту буде адекватною тій атмосфері, яку ми очікуємо побачити і почути. Я абсолютно серйозно говорю, що в PinchukArtCentre амбіції не дозволили б представити Україну проектом, атмосфера якого змушувала б задуматися над ціною цього проекту", - такою фразою відповів виконавчий директор центру Дмитро Логвинов на запитання про фінансування виставки.
Втім, бюджетні 500 тисяч він назвав "кількома відсотками" від суми.
Як зізнається заступник міністра, у Мінкульті не виникало сумнівів з приводу того, хто саме має представляти Україну на бієнале.
"Нам дуже імпонує, що разом з Чічканом буде працювати японський художник і таким чином "Схід і Захід разом". Нас це теж дуже влаштовує", - зауважив Тимофій Кохан.
Ілля Чічкан та Дмитро Логвинов. Фото Дмитра Ларіна |
"У тих формах, в яких у нас проводились конкурси - це був неправильний вибір. Я не кажу, що те, що ми вирішили другий рік поспіль віддати організацію і творчі питання PinchukArtCentrе, - це теж панацея і це теж краще", - сказав заступник міністра.
[VR]Міхара Ясухіро (Mihara Yasuhiro) народився у 1972 році у Нагасакі (Японія). Він почав розробляти власні моделі взуття ще студентом в Tama Art University. Свій перший бутік він відкрив у 1998 році. Одяг та взуття, яке він створює, дуже сучасне та індивідуальне, з помітним впливом футуризму. У 2001 році разом з брендом PUMA Міхара створив спеціальну лінійку спортивного взуття - "PUMA by Miharayasuhiro".
Дизайнер брав участь у чисельних показах моди в Європі та Японії. Багато fashion-критиків називають його "королем токійської вуличної моди".
З прес-релізу PinchukArtCentre[/VR]А генеральний директор PinchuArtCentrе Екхард Шнайдер заспокоює: "Це міжнародна практика - не проводити конкурсів, а коли доручають створення павільйону певній інституції і її голова визначає, який художній проект буде втілюватись".
Що вийде у Іллі Чічкана та Міхара Ясухіро можна буде оцінити лише на виставці.
Адже вона буде органічно і правильно сприйматись лише в Італії. І показувати "Степи мрійників в Україні" організатори не планують.
Але Чічкан впевнений - робота буде варта призу. Художник сам "офігів", коли прокинувся і зрозумів, що він придумав. А якщо у когось виникають додаткові запитання. Чічкан відправляє до Кличка.
"Це буде дуже швидка розмова", - зауважує художник.
P.S. 53-я Венеційська бієнале, яка цього року отримала назву "Створюючи світи" (Making Worlds), буде відкрита для огляду з 7 червня по 22 листопада 2009 року. У ній візьмуть участь 77 національних представництв.
Окрім того буде організовано 38 супутніх проектів різних міжнародних організацій та інституцій. Мистецькі павільйони будуть розташовані у Джардіні (Giardini), Арсеналі (Arsenale) та інших частинах Венеції.
Український Павільйон на Венеційській Бієнале буде розташовано за адресою:
Palazzo Papadopoli
San Polo, 1364
30125 Venice, Italy
Усі фото Дмитра Ларіна, фото на титулі - Сергія Ільїна, PinchuArtCentrе