І якщо з першим валом клопотів і проблем ми ще якось справляємося, спираючись на якісь спогади з власного дитинства, на досвід наших батьків, на свою інтуїцію, то коли приходить час вести дитину в школу, накочує наступний вал питань і проблем, який несе нас в паніку.
Ситуація ускладнюється тим, що з тих пір, як ми самі закінчили школу, пройшло кілька "тисячоліть", змінилися діти, змінилися стосунки між людьми, змінився світ, а школа залишилася такою ж, якою й була.
І навіть заздалегідь подбавши про те, щоби знайти підходящу школу (в традиційному сенсі слова) для своїх чад, ми найчастіше виявляємо, що таких практично не існує.
В тій школі нічого не вчать. В іншій – змушують ходити строєм. У третій – кричать на дітей. У четвертій – дітям нудно. Вже не кажучи про булінг, наркоманію, невротизм, харчові отруєння, травматизм і тому подібне. А в тій – все добре, але надто дорого вона коштує.
І тільки тоді ми серйозно задаємося питанням, а чого ж насправді ми хочемо від школи.
Так ми приходимо до відкриття, що, виявляється, хотіти від школи можна різного і багато чого.
А як розібратися в цьому морі "різного і багато чого" в освіті?
"Українська правда. Життя" пропонує спецпроект "Майбутнє школи", у якому по ключових темах освіти, – а вони завжди дискусійні, – висловлюються кілька експертів, які мають той чи інший досвід.
Причому ми намагаємося підібрати експертів так, щоб були представлені всі точки зору з тем, що обговорюються.
Ми не даємо однозначно правильної відповіді на поставлені питання. Читачеві пропонується самому вирішити, що вважати правильним для себе.
Але цей вибір читач може зробити більш усвідомлено, спираючись на аргументовані позиції експертів.
І оскільки зараз є багато можливостей щодо того, де та в який спосіб навчати дитину, – а з прийняттям нового закону "Про освіту" таких можливостей додалося, – ви зможете більш виважено, більш усвідомлено вибрати освітню траєкторію для своєї дитини.