Повітряна революція: у небо без дозволу

Раніше пілоти повинні були повідомити про свій виліт диспетчеру за добу й одержати дозвіл - мовою пілотів "зробити заявку".

Тепер же усього за 10 хвилин до вильоту потрібно лише повідомити свій маршрут і можна злітати в небо, пише газета "Сегодня".

Постанову Кабінету міністрів ініціював бютівець Борис Шиянов. Як з'ясувалося, депутат - сам запеклий пілот.

"Питання тримала на контролі особисто Юлія Тимошенко, а я - один з ініціаторів змін", - розповів депутат. "А щодо мажорів, то з ними особливих проблем не буде, адже і до цього не було", - вважає він. "Золота молодь", переконаний депутат, найме собі пілотів-профі.

Над Ющенком не можна

РЕКЛАМА:

Представник Державіадміністрації Олександр Пихало пояснив, що спрощена система стосується літаків вагою до 5700 кг.

"На безпеку це не вплине, адже мова йде про висоту до 1500 метрів - на ній немає пасажирських перевезень. Заборонені для польотів зони - Верховна Рада, Кабмін, секретаріат президента, режимні об'єкти", - розповів Олександр Пихало.

"Якщо там пролетить літак, то радар визначить це. Збивати нікого не будуть, але передбачені штраф і кримінальна відповідальність", - попередив він.

У перший же день відкритого неба пілоти розповіли, що після польотів перехилили по чарці на радощах.

"Навчання пілота в середньому коштує 1150 грн. на годину плюс 2 тис. грн. за наземне навчання за курс. Налітати потрібно 48 годин. Кружляти над містом дозволено тільки під керуванням диспетчера", - розповів пілот і виробник літаків Юрій Яковлєв.

Свобода в небі, за його словами, вплине на те, що з'явиться більше бажаючих купити літаки. Але може збільшитися число повітряних катастроф і станеться це на перших етапах.

Небезпечно

Уседозволеність призведе до жертв, побоюються і фахівці Міністерства з надзвичайних подій: "Хтось може впасти на заправку, хтось, не дай Боже, на житловий будинок. Уявляєте, що може бути? Після НП почнуть переглядати постанову".

"За моїми даними, у США щодня на таких літаках розбиваються 2-4 особи", - зауважив зі свого боку депутат Шиянов.

Видання на собі перевірило політ без заявки, сівши за штурвал легкомоторного літака. З аеродрому "Наливайківка" у Київській області разом з пілотом Андрієм Бутенком журналіст піднявся на 400 м.

Ваш вибір: Х-32 Бекас

Фото з сайту "Сегодня"
Досвідчені пілоти називають цей двомісний літак найпопулярнішим серед українців через простоту його керування. Використовується у багатьох країнах. Ціна нової машини - до 50 тисяч доларів.

Як-52

Про нього кажуть, як про другого за популярністю. Спортивно-тренувальний літак для пілотів-початківців. Максимальна швидкість - 360 км/год. Ціна за новеньку машину - до 70 тисяч доларів.

Robinson-44

Один з найпопулярніших американських вертольотів. Максимальна швидкість - більш ніж 200 км/год, дальність польоту - 500-650 км. Ціна в Україні - 300 тисяч доларів. Може приземлятися на воду.

Як-18Т

Учбово-спортивний і пасажирський літак. Часто використовується в навчальних закладах цивільної авіації. Максимальна швидкість - до 300 км/год, дальність польоту - до 900 км. Ціна - до 90 тисяч доларів.

Реклама:

Головне сьогодні