Педагог Олександр Жук: "Те, що зараз в новинах, для дітей буде буденністю"
Цим текстом "Українська правда. Життя" завершує спецпроект "Вчителі мрії".
Це історії успіху 10 фіналістів конкурсу Global Teacher Prize Ukraine.
Переможця оголосять 7 жовтня.
Вони змагатимуться за звання найкращого педагога країни, а кожен бажаючий може проголосувати за свого фаворита до 6 жовтня за посиланням.
***
Олександр Жук викладає інформатику в Запорізькій спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті "Джерело".
Разом з учнями бере участь у конкурсах та фестивалях, перемагає у змаганнях з усного математичного рахунку "Прангліміне" та займається наукою.
Олександр Жук викладає інформатику в Запорізькій спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті "Джерело" |
***
Ніколи не думав, що стану учителем, адже ні в сім’ї, ні серед знайомих не було педагогів.
Завжди хотів бути економістом, навіть пішов навчатися до економічного університету.
Якось на третьому курсі зайшли з подругою до школи-інтернату, де навчалися діти з вадами слуху. Поки чекав її, до мене підійшов хлопець років 14 і почав щось показувати руками. Я нічого не зрозумів, але в його очах побачив невдоволення.
Мені стало цікаво, як такі діти здобувають освіту, як вони стають на ноги та які труднощі їм доводиться долати.
Я вчився на психологічному факультеті, де зміг розібратися у собі, а згодом виникло бажання допомогти іншим дітям.
Не жаліти їх, а саме допомогти – бути для них опорою. Так я почав працювати у школі-інтернаті соціальним педагогом.
Згодом зрозумів, що хочу знати жестову мову, тому поїхав до Київського педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова і вступив на факультет дефектології (кафедру сурдопедагогіки).
Після закінчення почав здобувати освіту вчителя інформатики у Запорізькому інституті, що дозволило мені працювати з учнями з особливими освітніми потребами у своїй кращій школі-інтернаті.
Олександр з колегою та учнями |
Діти повинні знати, як користуватися 3D-принтером, сонячними панелями та іншими інноваційними продуктами, вміти програмувати та користуватися сучасними інформаційними продуктами.
Світ надзвичайно швидко розвивається і змінюється. Речі, які ми зараз бачимо лише в новинах, можуть стати буденними для дітей вже за кілька років.
Наприклад, 3D-принтер за якийсь час зможе забезпечувати побутові потреби людини – і вже не треба буде витрачати кошти на товари повсякденного вжитку.
У 2018 році учні школи-інтернату почали користуватися додатком "Кліматичні краплі": за свої екологічні вчинки вони отримують краплі-бонуси.
Це посилило інтерес дітей до зміни клімату на планеті.
Конкурс для шкіл "Кліматичні краплі" покращив знання дітей про причини та наслідки зміни клімату, про свій вуглецевий слід, а також про можливості кожного для скорочення викидів парникових газів.
Десятка фіналістів премії виглядає так:
К — креативність: Юрій Гайдученко
В — відповідальність: Олеся Браташ
Н — наполегливість: Олександр Черкас
Г — гармонійність: Людмила Боднарюк
С — самовдосконалення: Богдан Портяний
М — мотивація: Наталія Голоднюк
І — іноваційність: Олександр Жук
С — сміливість: Світлана Стельмах
Д — досвідченість: Олександр Лисич
Н — небайдужість: Наталія Рудніцька
Загалом цьогоріч організатори конкурсу отримали близько 2000 заявок від вчителів. Конкурс заснувала громадська спілка "Освіторія" у 2017 році.
Текст підготував Михайло Кригель
Світлини надані героєм публікації