Куди звертатися, якщо у виші порушують права студента – пояснює МОН
У Міністерстві освіти і науки радять студентам, чиї права порушують у закладах вищої освіти, звертатися зі скаргами до інституцій, які контролюють, оцінюють і перевіряють виші.
У міністерстві кажуть, що нерідко отримують від студентів звернення з проханнями виправити проблемну ситуацію, яка склалася у ЗВО. Однак більш ефективним там називають звернення до спеціальних органів, що мають повноваження для вирішення питань, які стосуються якості освітнього процесу.
Перевірку якості освіти у ЗВО можуть здійснювати:
- Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО) – воно проводить акредитацію освітніх програм;
- Державна служба якості освіти (ДСЯО) та освітній омбудсмен – здійснюють контроль за дотриманням законодавства;
- антикорупційний уповноважений в університеті, Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) та сектор МОН з питань запобігання та виявлення корупції: до цих органів можна звернутись у випадку виявлення порушень антикорупційного законодавства;
- мовний омбудсмен – якщо навчальний процес не проводять державною мовою.
Фото: Ischukigor/Depositphotos
Якщо якість освіти є невідповідною, МОН рекомендує звертатися до НАЗЯВО та ДСЯО.
"Зокрема НАЗЯВО аналізує якість освітнього процесу, а ДСЯО – контролює дотримання вимог законодавства про освіту. Окрім ДСЯО, подати скаргу також можна до Служби освітнього омбудсмена та до уповноваженого Верховної Ради України з прав людини", – пояснюють у МОН.
Куди звертатися, якщо у виші порушують права студента: контакти
НАЗЯВО:
- електронна пошта: [email protected]
ДСЯО:
- телефон: 044-236-34-31;
- електронна пошта: [email protected].
Служба освітнього омбудсмена:
- форма зворотного зв’язку на сайті – https://eo.gov.ua;
- електронна пошта: [email protected].
Уповноважений Верховної Ради України з прав людини:
- телефони: 0-800-501-720; 044-299-74-08;
- електронна пошта: [email protected].
Антикорупційний уповноважений у ЗВО – контакти є на сайті кожного вишу.
Національне агентство з питань запобігання корупції:
- телефон: 044-481-32-06;
- електронна пошта: [email protected].
Служба мовного омбудсмена: подати скаргу можна в електронній формі на сайті http://mova-ombudsman.gov.ua.
Якщо перераховані установи не допомогли або не можуть вирішити питання у межах своєї компетенції, Міністерство освіти і науки закликає звертатися до нього:
- електронна пошта: [email protected];
- контактні телефони: 044-481-47-57, 044-481-47-65, 044-481-47-95.
Нагадаємо, раніше ми розповідали, як вступники складатимуть НМТ у 2024 році.
Віра Шурмакевич, "УП. Життя"
Читайте також: Гроші за студентом, індивідуальні освітні траєкторії та модернізація мережі: якою буде трансформація вищої освіти