Берлінських школярів знайомлять з одностатевим коханням
Методика "90 хвилин про сексуальне різноманітті" розроблена Союзом сексуальних меншин Берліна і Бранденбурга і підтримана берлінським сенатом. Останній так само надав фінансову допомогу у підготовці навчальних посібників для проведення таких занять у школах на уроках етики.
У рамках уроків етики школярі обговорюють різні теми, наприклад, що таке щастя, сенс життя, толерантність, справедливість, дискримінація. Мета вчителів - допомогти учням у формуванні власної думки з тих чи інших аспектів життя суспільства, пишне Німецька хвиля.
"Проблему гомосексуалізму на своїх уроках я вперше тематизирувала на прохання Союзу сексуальних меншин Берліна і Бранденбурга. І була здивована реакції своїх учнів. Вона була іншою, ніж я передбачала", - зізналася одна з викладачок.
У 8-му класі, в якому проходили уроки "90 хвилин про сексуальне різноманітті", з 30 учнів 21 - з іноземним корінням. В основному це вихідці з турецьких, арабських і російськомовних сімей.
Розмова про гомосексуалізм вдався багато в чому завдяки змістовній брошурі, вважає вчитель. У ній, наприклад, можна знайти діалог між підлітками Кайем і Муратом, під час якого з'ясовується, що їх спільний знайомий - гей. Мурат йому симпатизує і сам намагається зізнатися у своїй нетрадиційній орієнтації.
"Текст у формі діалогу, який читається вголос, дає учням можливість, що називається, побувати в ролі цих хлопців. У діалозі чимало фраз і думок, які виводять на конструктивну розмову", - ділиться своїми спостереженнями педагог.
На уроці вчителька демонструє ілюстрації на трьох плакатах, на яких зображено поцілунок підлітки: дівчина з хлопцем, хлопець з хлопцем, і дівчина з дівчиною.
Плакат на стінці у берлінській школі. Фото Німецької хвилі |
"У когось дівчата або хлопці, що цілуються викликають подив, але не більше того. В цілому реакція цілком адекватна", - каже викладачка.
За словами вчителів, розмова на тему одностатевої любові важливий для таких дітей ще й тому, що мігранти, які відкривають у собі гомосексуальність, нерідко піддаються подвійній дискримінації: за те, що вони іноземці - з боку корінних жителів, і за те, що вони гомосексуали - з боку турецької чи арабської громад.
У Берліні будь-який навчальний заклад може стати "зоною, вільною від дискримінації" за умови, якщо 70% учнів добровільно підпишуть документ, що проголошує відмову від будь-яких форм дискримінації, чи то за національною, статевою чи сексуального ознакою.