Психологи пояснили, чому молоді мами викладають фото дітей у соцмережі
Кілька років тому Сара Шопп-Салліван помітила, що багато з її друзів-жінок використовували фото своїх дітей як особисте фото профайлу.
Переконавшись у своїх спостереженнях, жінка, яка є професоркою психології в університету Огайо, подумала: "Хей, це ваша самоідентифікація, справжня заява світові. Вона говорить: Це те, ким я є зараз".
Звісно, багато новоприбулих мам використовують Facebook просто як спосіб ділитися радісними новинами про свою дитину з родичами та друзями, пише видання Mashable.
Однак Шопп-Салліван від самого початку була переконана, що відбувається щось значно складніше, особливо коли жінки намагаються балансувати між своєю новою та старою ідентифікацією.
Професорка поставила собі за мету зрозуміти, чи шукають жінки визнання у соцмережах своєї ролі як матері, і чи перебувають вони у більшому ризику одержати симптоми депресії, коли так вчиняють.
"Багато матерів можуть відчувати на собі тиск необхідності створювати дуже позитивний образ материнства", — каже дослідниця. Результати її експерименту можуть змусити молодих мам подумати, навіщо насправді вони викладають інформацію про своїх дітей.
Шопп-Салліван та її співавтори проаналізували дані 127 учасниць дослідження і з'ясували, що коли жінки відчувають сильнішу вимогу суспільства бути ідеальною матір'ю і визначають материнство головним фактором своєї ідентичності, вони більш схильні ділитися фото своїх дітей та інформацією про них.
Жінки, які прагнули досконалості у батьківстві і шукали сторонньої підтримки та визнання своєї материнської ролі, також мали сильніші емоційні реакції — і позитивні, і негативні — на кількість та тип реакції друзів на свої пости: йдеться про лайки та коменти.
Якщо жінка визначає материнство як головний фактор своєї ідентифікації, вона частіше з'являється у соцмережах. Фото Depositphotos |
Такі стосунки із соцмережами можуть коштувати чимало. Через дев'ять місяців після пологів такі матері повідомляли про більшу кількість депресивних симптомів: поганий апетит, неспокійний сон, "блюзовий" настрій, якого не можна позбутися.
"Багато мамочок відчувають необхідність змальовувати щасливе материнство, і якщо десь глибоко всередині їм це не подобається, їхня поведінка може призвести до згубних наслідків", — переконана авторка дослідження.
Професорка застерегла засуджувати жінок за їхню занадто активну поведінку у Facebook: "Користувачі соцмереж намагаються дуже обережно вибудовувати свій образ. Породіллі, найчастіше, стикаються з жорсткими, непоступливими очікуваннями суспільства щодо того, як саме вони мають поводитись. І ці очікування у Facebook ніби опиняються під збільшувальним склом".
"Відчуваючи неможливість досягти високих стандартів, вони повертаються до соцмереж за підтримкою та підтвердженням, доказами, що вони виконують стереотипну роль матері".
На її думку, працевлаштовані матері хотіли розвінчати стереотипи щодо "нежіночності" жінок із кар'єрою, і тому вони доводили друзям та родині, що діти у них на першому місці.
Психолог радить жінкам, які весь час спілкуються з Facebook, але почуваються при цьому погано, зробити перерву. Це означає вимкнути повідомлення, знайти інший спосіб показати комусь фото, менше викладати на сторінку та зустрічатися з друзями частіше наживо.
Жінки, які у житті відчувають вимогу від суспільства бути ідеальною матір'ю, шукають підтримки у соцмережах. Фото Huffingtonpost |
Робота професорки психології має кілька важливих обмежень. Вона стежила за поведінкою добре освічених працевлаштованих жінок.
Дослідження базувалося на повідомленнях учасниць про стосунки з соціальними медіа та про самопочуття, тож метод не є найточнішим.
Шопп-Салліван та її співавтори відстежували вік учасниць, рівень освіти та особисті риси, щоб переконатись, які ще фактори могли вплинути на розвиток депресії. Лише одна ознака — нейротизм — справді була пов'язана з реакцією жінок на їхні пости та фото, і вона була глибшою, емоційнішою.