"Я – чоловік". У британській рекламі заборонять шкідливі гендерні стереотипи
Адміністрація рекламних стандартів (ASA) Великої Британії розробила набір жорстких стандартів, які відображають "потенційно шкідливі" гендерні стереотипи.
З наступного року нові правила будуть використані для заборони неадекватних рекламних оголошень, пише The Telegraph.
У адміністрації навели приклади суперечливих рекламних компанії Gap, KFC та Protein World, на які минулого року вони отримали низку скарг.
Так реклама Gap маркувала хлопчика, як такого, що виросте науковцем, а дівчинку охрестила "соціальним метеликом".
Реклама Gap гендерно "маркувала" хлопчика та дівчинку |
У свою чергу телевізійна реклама KFC показала двох чоловіків, які сидять у ресторані, обговорюють придбані телевізори, хизуються один поперед одним їх розмірами, перекидаються фразами "Тому що я – чоловік" та кепкують над проблемами психічного здоров'я.
Проте найбільш очевидною актуальність зміни стандартів стала після того, як у минулому році жінок обурила реклама продукту для схуднення Protein World, розвішена у лондонському метро.
Тоді ASA отримала понад 300 скарг, однак не заборонила рекламу.
У минулому році жінок обурила реклама продукту для схуднення Protein World, розвішена у лондонському метро |
"Шкідливі стереотипи можуть обмежувати вибір, прагнення та можливості дітей, молоді та дорослих", – пояснюють свої наміри у ASA.
Відомо, що нові стандарти не будуть забороняти всі стереотипи, однак реклама, яка пропагує певні гендерні сценарії, буде заборонена.
[L]Наприклад, не можна буде пропагувати, що жінка несе виняткову відповідальність за чистку сімейного безладу, або зображати чоловіка, який не здатен виконувати прості батьківські чи домашні обов’язки.
У ASA також хочуть заборонити кампанії, які вказують на те, що конкретна діяльність не підходить для хлопчиків, оскільки це стереотипно пов'язано з дівчатами, і навпаки.
"Зображення, які зміцнюють застарілі та стереотипні погляди на ґендерні ролі, є лише одним із багатьох факторів, що сприяє нерівним правам.
Однак більш жорсткі стандарти реклами можуть зіграти важливу роль у подоланні нерівності та поліпшенні результатів для людей, економіки та суспільства в цілому", – пояснює головний виконавчий директор ASA Гай Паркер.