Куди звертатися військовим і їхнім родинам, якщо порушують їхні права? Пояснення Міноборони

Військові та їхні рідні у разі порушення своїх прав можуть звертатися до Центрального управління захисту прав військовослужбовців.
Подавати заяви щодо грошових виплат, направлень на військово-лікарську комісію, доступу до медичної допомоги, права на відпустку та інших соціальних гарантій можна індивідуально та колективно.
Як повідомляє Міністерство оборони України, Центральне управління захисту прав військовослужбовців розглядає звернення і надає первинну правову допомогу.
Які питання розглядає управління
До Центральне управління захисту прав військовослужбовців варто звертатися щодо:
- переведення військовослужбовця на інше місце служби без його згоди;
- виплати додаткових видів грошового забезпечення;
- видачі медичних довідок для визначення ступеня обмеження придатності;
- направлення на військово-лікарську комісію;
- видачі витягів з матеріалів розслідувань для нарахування виплат сім’ям загиблих або зниклих безвісти військовослужбовців.
У разі виявлення порушень Центральне управління направляє звернення до військових частин, Державного бюро розслідувань, поліції та інших органів. У необхідних випадках проводять службові перевірки або розслідування.
"Якщо порушення не виявлено, заявнику надається офіційна письмова відповідь із посиланням на законодавчі норми, з поясненням причин відмови та порядком оскарження", – уточнюють у міністерстві.
Як подати звернення до Центрального управління?
Необхідно скласти заяву в друкованій або рукописній формі з детальним описом суті звернення. Тоді додати документи, які підтверджують звернення.
У письмовому зверненні має бути зазначено:
- ПІБ заявника (або назву установи, що подає звернення в інтересах військовослужбовця чи членів його сім’ї);
- контактні дані для зворотного зв’язку;
- суть порушеного питання;
- конкретну вимогу;
- документи, які підтверджують повноваження заявника, якщо звернення подається в інтересах військовослужбовця або членів сім’ї військовослужбовця іншою особою;
- докази порушення (за наявності).
"Анонімні звернення, з яких неможливо встановити авторство, не розглядаються. Якщо заявник не надає необхідну інформацію у відповідь на запити Центрального управління, звернення також не підлягає розгляду", – попереджають у відомстві.
Заяву та супровідні документи необхідно надсилати:
на офіційну електронну скриньку – mpd@post.mil.gov.ua;
або поштою – проспект Повітряних сил, 6, м. Київ, 03049.
Термін розгляду звернення – 30 днів. Якщо питання потребуватиме додаткового вивчення, розгляд може бути продовжений до 45 днів, але про це обіцяють повідомити додатково.
Нагадаємо, раніше ми пояснювали, хто та як захищає права військових в Україні та надавали перелік контактів служб, які приймають звернення від військових та їхніх родин.