Десять фільмів 2012 року, які можна переглянути на свята
Новорічні свята – це час, коли можна сісти перед комп’ютером або телевізором та насолоджуватися хорошим кіно. Можна звернутися до картин, які відкладалися впродовж року. Тут у пригоді стануть DVD-диски, платні Інтернет-джерела, або інші ваші улюблені кіноресурси.
Темний лицар повертається/Dark Knight Rises
Режисер: Крістофер Нолан
У ролях: Крістіан Бейл, Том Гарді, Майкл Кейн, Маріон Котіяр, Енн Гетавей, Ґері Олдмен
Країна: США, Велика Британія
Жанр: бойовик, фантастика
Третя частина легендарної саґи про Темного лицара, яка, за словами режиссера Крістофера Нолана, буде й останньою. Нолан знайшов новий підхід до екранізацій коміксів і став законодавцем моди в цьому жанрі. Він вдало поєднав кінофантастику та суворий реалізм й перетворив мужнього красеня Бетмена на невротичного інтеліґента.
Вже перший фільм із трилогії "Темний лицар" показав, що кінокомікс може бути не тільки казочкою для ботанів та підлітків, але й виразником суспільних страхів та переживань. Тож не дивно, що слідом за Бетменом рефлексії та реалізм проникли у бондіану та нову франшизу про Супермена, яка тепер називатиметься "Людина зі сталі".
У стрічці "Темний лицар повертається" Бетмену доведеться рятувати Готем від "революційних масс", очолюваних таємничим злочинцем Бейном. Допомагатимуть йому Жінка-кішка, поліція та звичайні містяни. І, як завжди, героєві доведеться зіткнутися із власними страхами і подолати їх, аби здійснити свою місію.
Кохання/Amour
Режисер : Міхаель Ганеке
У ролях: Жан-Луї Трентіньян, Еммануель Ріва, Ізабель Юппер
Країна: Франція, Німеччина, Австрія
Жанр: Драма
Нова стрічка Міхаеля Ганеке, яка викликала захоплення у критиків і здобула Золоту пальму в Каннах та п’ять нагород Європейської кіноакадемії. Також "Кохання" називають одним із головних претендентів на "Оскар" у номінації "найкращий іншомовний фільм".
У фільмі йдеться про літню паризьку пару колишніх консерваторських викладачів – Жоржа та Анну. Вони насолоджуються тихим життям пенсіонерів, доки у Анни не стається напад. Операція минає невдало і жінка залишається паралізованою. Спочатку Жорж повністю бере на себе догляд за хворою дружиною, та коли її стан погіршується, він наважується на крайній крок.
Це трагічна й пронизлива стрічка, в якій старість та смерть стає викликом не лише коханню, але самій природі людини. Ганеке стверджує, що "Кохання" базується на його власному досвіді та переживаннях. Втілювати своїх персонажів він запросив двох легенд французького кіно – Жана-Луї Трентіньяна та Еммануель Ріва, які колись були ідолами свого покоління. Тож "Кохання" не лише розповідає про екзистенційні переживання літніх людей, але й віддає шану великій кінематографічній ґенерації.
Королівство повного місяця/Moonrise Kingdom
Режисер: Вес Андерсон
У ролях: Кара Гейворд, Джаред Ґіллман, Брюс Вілліс, Едвард Нортон, Білл Мюррей, Тільда Свінтон, Френсіс Макдорманд, Гарві Кейтель, Джейсон Шварцман
Країна: США
Жарн: романтика, комедія
Веселий і водночас ліричний фільм про перше підліткове кохання, літо і свободу. Героями американця Веса Андерсона завше ставали різні диваки та їхні не менш дивакуваті родини. Його знімальну групу теж поєднують майже сімені стосунки, адже режисер продовж багатьох років створює своє кіно із групою однодумців і товаришів.
У фільмі "Королівство повного місяця" йдеться про юного скаута Сема Шикаскі, який тікає зі свого табору на острові, аби вирушити у подорож із місцевою дівчинкою Сьюзі. Дія фільму відбувається на початку 1960-х, тож цю маленьку підліткову пригоду цілком можна вважати предвіснецею молодіжного руху, який наприкінці десятиліття захопить їхніх ровесників. І доки мандрівники продираються через дикі зарості і відкривають для себе принади першого кохання, на їхні пошуки вирушає скаутський загін, поліція та схвильовані батьки Сьюзі. Проте на заваді справжньому почуттю не стане ані гнів батьків, ані буря, ані закон.
Прометей/Prometheus
Режисер: Рідлі Скотт
У ролях: Майкл Фассбендер, Нумі Рапас, Шарліз Терон, Гай Пірс, Ідріс Ельба
Країна: США
Жарн: фантастика, трилер
Ця стрічка Рідлі Скотта задумувалася як приквел до "Чужого", проте згодом переросла в окрему історію, дія якої відбувається у тій же зоряній системі. У "Прометеї" режисер торкається споконвічної філософської теми існування творця-деміурга і висуває власну теорію появи людства. Згідно сюжету картини, життя на Землі виникло завдяки героїчній самопожертві представника чужопланетної раси Інженерів, проте ця ж раса згодом запланувала знищення людей.
2089 року пара археологів заходить наскальні малюнки, які вказують на те, що людство було створене чужопланетянами. Там же були знайдені координати планети, на якій живуть потенційні творці. За кілька років стартує космічна експедиція, спонсорована старим мільярдером. Він потайки мріє, що знайомство із Інженерами подарує йому безсмертя. На борту корабля "Прометей" зібралася невеличка команда спеціалістів, серед яких і археологи, що вони знайшли наскальні малюнки. Та після прибуття на планету, дослідники доходять шокуючого висновку про наміри Інженерів.
"Прометея" варто дивитися не лише через нетривіальний сюжет. Його основна принада у справді титанічному розмаху, з яким Скотт підходить до висвітлення своєї теми. Над декораціями працював художник Ганс Рудольф Ґіґер, який був художником на першому "Чужому", і він створив вражаючі та грандіозні візії піраміди та корабля Інженерів. А згодом, коли протистояння творців і творіння набуває правдиво планетарних масштабів, слабка людина виступає супротивником безжальної величі космічної машинерії
Дикуни/Savages
Режисер: Олівер Стоун
У ролях: Тейлор Кітч, Аарон Тейлор-Джонсон, Блейк Лавлі, Сальма Гаєк, Бенісіо Дель Торо, Джон Траволта
Країна: США
Жанр: кримінальний, трилер
Невтомний критик американського імперіалізму, капіталізму та мілітаризму Олівер Стоун цього разу вирішив відпочити від політики і зняв динамічний, схожий своїх же "Природжених вбивць", фільм. У його новій стрічці "Дикуни" зійшлося кілька популярних кінематографічних тем: мексиканські наркокартелі, чоловіча дружба, кохання втрьох, і навіть оповідь про юних фінансових геніїв. Строкатість сюжету режисер підкреслив своїм фірмовим "клаптиковим" монтажем із розмаїттям декоративних монтажних вставок.
Проект Х/Project X
Режисер: Німа Нурізаде
У ролях: Томас Манн, Олівер Купер, Джонатан Деніель Браун, Декс Флейм
Країна: США
Жарн: комедія
"Проект Х" - правдива підліткова історія, в якій поєдналися проблеми пубертату, секс, наркотики та потяг до руйнування. За сюжетом стрічки, кілька непопулярних у школі підлітків влаштовують вечірку, а щоби до них напевне хтось прийшов, оголошують про неї по радіо та соцмережах.
У результаті до них приходить кілька тисяч чоловік, і хлопці з жахом усвідомлюють, що приховати свої гульки від батьків не вдасться. Картина стилізована під домашнє відео, а режисер Німа Нурізаде використав кадри, зняті акторами на мобільні телефони, щоби досягти максимального "ефекту присутності". Загалом стрічка "Проект Х" - суцільна анархія, і її підривна енергія буквально передається через екран.
Пограбування казино/Killing Them Softly
Режисер: Ендрю Домінік
У ролях: Бред Пітт, Стів Шварц, Деде Ґарднер
Країна: США
Жанр: кримінальний, трилер
Дія фільму відбувається у Новому Орлеані, який у кіно вже встиг зажити слави економічно та соціально нестабільного регіону. Йдеться про двох недоумкуватих наркоманів, які, за вказівкою друга-бандита, беруться пограбувати підпільний турнір з покеру. Справа закінчується успішно, але на їхній слід виходить холоднокровний кілер Джекі Коґан, за спиною якого стоять багаті та впливові замовники. Цей персонаж зображений цілком у стилі крутих героїв-одинаків 1970-х: із пістолетом у руках і власним моральним кодексом у серці.
У основі фільму "Пограбування казино" лежить роман Джорджа Гіґґінса "Угода Коґана" 1974 року. Ендрю Домінік, який був і сценаристом картини, переніс її дію у наш час. Він навмисне ставить звуковим фоном своєї історії безперервні телевізійні та радіо дебати, що їх ведуть американські політики, шукаючи вихід із фінансового краху. Втім, попри своє критичне спрямування, стрічка "Пограбування казино" залишається стрімким, динамічним та жорстким бойовиком, де кров, постріли, матюки та непристойні жарти постійно ідуть пліч-о-пліч.
Орда
Режисер: Андрєй Прошкін
У ролях: Максім Суханов, Андрєй Панін, Роза Хайрулліна
Країна: Росія
Жанр: історична драма
Стрічка "Орда" є одним із найяскравіших та неоднозначних російських фільмів, призначених для "широкого глядача". На цьогорічному Московському міжнародному кінофестивалі стрічка здобула дві важливі нагороди: приз за найкращу режисуру, та найкращу жіночу роль. Проте вона викликала і чимало суперечок, як серед глядачів, так і серед критиків. Режисеру Прошкіну закидали і русоцентризм, і звеличення ординців, а його критиками ставали, як прихильники нинішньої влади, так і ліберали.
У стрічці фактично немає центрального персонажа та звичних сюжетних колізій. Головним героєм "Орди" є, власне, сама орда, а сюжетом - її розквіт та занепад. Сильним боком фільму є його тяжіння до історичної достовірності. Робота декораторів та костюмерів у цьому фільмі справді кропітка – їхнє захоплення варварською розкішшю ординців видно із перших кадрів картини. Схожі спроби детальних кінореконструкцій, ми бачили хіба що у Мела Ґібсона; і за кількістю крові, яка проливається на екрані, "Орда" не відстає від його картин.
Королівський роман/En kongelig affære
Режисер: Ніколай Арсел
У ролях: Мадс Міккельсен, Аліса Вікандер, Міккел Бое Фольсгаард
Країна: Німеччина, Чехія, Швеція, Данія
Жанр: історична драма
Драматична та правдива історія, яка трапилася у данській королівській родині у вісімнадцятому столітті. На той час Данія залишалася єдиною середньовічною країною в охопленій Просвітництвом Європі. Країною правив гурт аристократів, який користався із розумової хвороби короля Крістіана VII.
Ситуація в країні швидко змінюється, коли Крістіан привозить з собою із Німеччини нового друга – просвітника Йоганна Струензее і під його керівництвом провадить ефективні соціальні реформи та обмежує вплив аристократії на прийняття політичних рішень. Проте Струензее виявляється не лише пристрасним реформатором, але й палким коханцем і незабаром між ним та юною королевою Кароліною Матильдою спалахує роман. Адюльтером одразу ж користуються ображені аристократи і використовують скандал як зброю проти непокірного лікаря.
Любовна історія між Струензее та Кароліною Матильдою слугує своєрідним обрамленням для фільму, проте питання, яких він торкається, значно глибші. Стрічка розповідає про спроби освіченої людини подолати несправедливість, яка вже стала нормою у суспільстві, і про невдячність простолюду, що він просто не в змозі оцінити свою несподівану свободу.
Звірі дикого Півдня/Beasts of the Southern Wild
Режисер: Бен Зайтлін
У ролях: Кувенжане Волліс, Дуайт Генрі
Країна: США
Жанр: драма
Стрічка "Звірі дикого Півдня" стала справжньою сенсацією у США після того, як здобула Гран-Прі на Санденсі та Золоту камеру в Каннах. Режисера фільму Бена Зайтліна навіть запросила на своє шоу сама Опра, і це справді непересічне досягнення для дебютанта. Південь у назві картини – це околиці Нового Орлеану, штат Луїзіана, які постійно потерпають від паводків та буревіїв. До цих трагічних сторінок історії штату Зайтлін вже звертався у короткому метрі, і у "Звірах дикого Півдня" лише поглибив улюблену тему.
Головною героїнею картини є п’ятирічна дівчинка Хашпаппі, яка живе у трейлері разом із своїм батьком. Мати покинула родину, тож батько і дочка самі дбають про себе – ловлять рибу в Міссісіпі та доглядають невелике господарство. Їхнє селище Бастуб налічує кілька десятків халупок, населених алкоголіками та просто ненависниками цивілізації. Вони відмовляються покидати свої домівки навіть під загрозою буревію та повного затоплення. Тим часом батько Хашпаппі важко захворює, і їй доводиться самотужки боротися за виживання.
У стрічці йдеться про драматичні, навіть трагічні події, проте вони передані через погляд дитини, яка все сприймає безпосередньо та щиро. Маленька Хашпаппі вірить, що буревій – це наслідок нападу потвор, яких можна перемогти, подолавши страх. Також вона переконана в тому, що все у світі пов’язане між собою, і навіть найменша зміна світового порядку може призвести до катастрофічних наслідків. Зрештою, казковість оповіді та відвертий побутовий натуралізм породжують своєрідний "магічний реалізм" цього фільму, який так запам’ятався критикам та пересічним глядачам.