Як мозок сприймає ліки для схуднення? Вчені дослідили нейрони, що відповідають за ситість

Вікторія Андрєєва — 1 липня, 15:23
Вчені дослідили нейрони, що відповідають за ситість
Depositphotos

Команда дослідників із США та Великої Британії визначила дві групи нейронів, які беруть участь у процесі відчуття ситості — одну перед їжею та іншу після.

Результати дослідження опубліковано у журналі Science, пише MedicalXpress.

Оскільки предіабетовий препарат Ozempic подібний до гормону під назвою глюкагон-пептид 1 (GLP-1), то організм використовує його для регулювання рівня цукру в крові. Пацієнти, які приймали препарат, мали тенденцію до втрати ваги, яку пояснювали зменшенням апетиту.

Вчені запросили групу добровольців, які страждають на ожиріння, і запропонували їм оцінити власне відчуття ситості до та після поїдання тарілки смаженої курки.

Ті учасники, що приймали ліраглутид (препарат, схожий на Ozempic), розповідали, що відчувають ситість і до їжі, однак після споживання страви вона посилювалася.

Після того вчені провели експеримент на мишах, зосередившись конкретно на тій частині мозку, яка бере участь у відчутті голоду або ситості.

Вони штучно стимулювали нейрони, коли мишам давали їжу та після того, як вони її їли.

Так вченим вдалось виокремити ті з них, що відповідають за формування відчуття ситості – як до їжі, так і після. Науковці також з'ясували, що препарати GLP-1 діють на обидва типи нейронів, цим й пояснюється швидкий ефект схуднення.