Таксисти відмовляють батькам у поїздках. В чому проблема закону про автокрісла
29 жовтня 2019 року в Україні ухвалили закон про введення штрафів за перевезення дітей не в автокріслах.
Хоча цей закон президент підписав тільки 15 листопада, а служби таксі вже почали відмовляти батькам у поїздках.
Про це батьки повідомляють у власних постах у Facebook.
29 жовтня 2019 року в Україні ухвалили закон про введення штрафів за перевезення дітей не в автокріслах. Фото: marchibas/Depositphotos |
Як пише викладачка іноземних мов, киянка Анна Калюх, водій Uber відмовився везти її з дітьми о 10 вечора.
Львів'янка Олена Кулигіна розповідає, що її з дитиною таксист погоджувався везти лише за умови, що вона сплатить штраф 500 гривень, якщо поліція його зупине.
В Україні обмаль служб таксі, які мають можливість встановити автокрісло.
Замовити машину можна лише за декілька годин, а за автокрісло доведеться заплатити додатково.
"Я зателефонувала в службу, яка займається перевезенням дітей.
Диспетчер розповів, що в них є машини з автокріслами, але машини потрібно замовляти завчасно, бажано, за добу, – продовжує Анна. – Крім того, поїздка виходить "золотою" (приблизно 450 гривень за відстань 18 км), як мама двох дітей, просто не можу собі дозволити.
Легше тоді їхати автобусом, але наскільки це безпечно?
Декілька днів тому водій таксі сказав моєму чоловіку, що він не купуватиме автокрісла, бо йому не вигідно тримати їх в багажнику, інакше не зможе брати пасажирів з багажем.
А якщо він встановить одне або ж два автокрісла, то йому доведеться возити лише дітей", – розповіла Калюх виданню LB.ua.
На жаль, в законі про автокрісла є певні проблеми.
Батьки повідомляють, що таксисти відмовляють їм у поїздках. Фото: koloz/Depositphotos |
Це пояснив "Українській правді. Життя" юрист Олексій Тараканов.
"В правилах дорожнього руху прописано, що дитину не можна перевозити без спеціальних пристроїв, які дозволяють пристебнути її пасками автомобіля.
За нормами закону, перевезення дитини в автокріслі з системою Isofix – таке ж порушення, як і перевезення на руках.
Після ухвалення закону про автокрісла, наші правила дорожнього руху потребують корегування, тому що зараз дитину до чотирьох років можна перевозити лише в автобусі", – каже Тараканов.
Нагадаємо, що закон запроваджує відповідальність саме за порушення правил перевезення дітей, а не лише за автокрісла.
Тараканов зауважує, що ці правила значно ширше питання, ніж суто крісла.
В Україні обмаль служб таксі, які мають можливість встановити автокрісло. Фото: belchonok/Depositphotos |
"Для прикладу, в правилах, окрім зросту і віку, заборона перевозити організовані групи дітей в темну пору доби.
Як з екскурсії повернутися взимку?", – каже юрист.
Якщо суворо дотримуватись закону, то найбільше для перевезення підходить крісло-бустер.
Але він розрахований лише для дітей 4-8 років.
"Українська правда. Життя" попросила служби таксі прокоментувати ситуацію.
Компанія "Уклон" стверджує, що планує запуск категорії авто з автокріслами на 1-й квартал 2020 року.
"На даний момент радимо використовувати власне автокрісло. Також ви можете вказувати в уточненнях для водія, що вам потрібно авто з автокріслом.
Можливо, поряд буде водій, у якого в авто є своє автокрісло", – додали в компанії.
Вас також може зацікавити:
Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на нашій сторінці у Facebook.
А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя